سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایین‌ترین نرخ مالیات بر درآمد در سال ۲۰۱۸ در کدام کشورهاست؟

پایگاه اینترنتی «مالیات جهانی» در گزارشی به معرفی کشور‌هایی که کمترین میزان مالیات بر درآمد را در سال ۲۰۱۸ دارند، پرداخته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی بورد آرتیکل؛ نظام مالیاتی در همه کشورهای جهان پیچیده نیست؛ اصلاحات مالیاتی در برخی کشورهای دنیا و اجرای سیستم‌های مالیاتی ساده باعث شده است شهروندان حداقل مالیات بر درآمد را پرداخت کنند.

پایگاه اینترنتی «مالیات جهانی» در گزارشی به معرفی کشورهایی (غیر از کشورهای نفت خیز) که کمترین میزان مالیات بر درآمد را در سال 2018 دارند، پرداخته است.

جزایر کیمن

نرخ مالیات بر درآمد در جزایر کیمن صفر است. تنها منبع مالیاتی دولت این  کشور از طریق مالیات بر واردات تامین می شود.

باهاما

نرخ مالیات بر درآمد در باهاما صفر است. شهروندان باهامایی که ارزش دارایی های آنها کمتر از 50 هزار دلار باشد نیز از پرداخت مالیات معاف هستند. عوارض و تعرفه های منبع اصلی درآمد دولت باهاما محسوب می شود.

گوآتمالا

نرخ مالیات بر درآمد در گوآتمالا در سال 2008 (همزمان با بحران اقتصاد جهانی) 31 درصد بود که که با بهبود اوضاع اقتصادی این کشور به 7 درصد کاهش یافت. نرخ مالیات بر درآمد شرکت ها و نرخ مالیات بر فروش در این کشور به ترتیب 25 و 12 درصد است که بخشی از درآمد دولت را تشکیل می دهد.

بلغارستان

نرخ مالیات بر درآمد اشخاص و شرکت ها در بلغارستان 10 درصد است. اصلاح قانون مالیاتی در بلغارستان موجب شده است در سال های اخیر میزان سرمایه گذاری اقتصادی در این کشور افزایش یابد.

بولیوی

نرخ مالیات بر درآمد در بولیوی 13 درصد است. با این حال، مالکیت اقلام لوکس همچون اتومبیل های گرانقیمت، عمارت های بزرگ و خرید کالاهایی تجملی کوچک مانند عطر مشمول 13 درصد ارزش افزوده  و مالیاتی بین 18 تا 50 درصد است.

لیتوانی

نرخ مالیات بر درآمد در لیتوانی 15 درصد است. همچنین اعتباراتی برای مسکن، آموزش، و هزینه های زندگی برای شهروندان در نظر گرفته شده است.

رومانی

نرخ مالیات بر درآمد اشخاص و شرکت ها در رومانی 16 درصد است.  این نرخ در سال 1995 حدود 38 درصد بود که با بهبود شرایط اقتصادی کاهش یافته  و به 16 درصد رسیده است.

اوکراین

نرخ مالیات بر درآمد در اوکراین 18 درصد است که در زمان جنگ حدود 1.5 درصد افزایش می یابد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.