مقامات عربستان سعودی با هدف مقابله با کسری بودجه این کشور بهای بنزین را افزایش دادند.

افزایش بهای بنزین در عربستانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از عربین‌بیزنس، عربستان سعودی به منظور محدود کردن افزایش تقاضا برای حامل‌های انرژی در این کشور بهای دو نوع بنزین را افزایش داد.

وزارت انرژی، صنعت و منابع معدنی عربستان اعلام کرد بهای سوخت اکتان ۹۱ را از هر لیتر ۰.۷۵ ریال، به ۱.۳۷ ریال (۸۲ درصد) افزایش داد.

این وزارت‌خانه همچنین بهای اکتان ۹۵ را از هر لیتر ۰.۹۰ ریال در هر لیر به ۲.۰۴ (۱۲۶ درصد) افزایش داد. این در حالیست که بهای سوخت دیزلی برای حمل و نقل تغییری نداشته است.

افزایش قیمت‌ها در عربستان شامل مالیات بر ارزش افزوده (VAT) نیز می‌شود. وزارت بازرگانی و سرمایه‌گذاری عربستان اعلام کرد برای اطمینان از اجرای درست این طرح و ممانعت از قطع شدن عرضه بنزین بر تمام پایگاه‌های سوخت در همه مناطق نظارت خواهد کرد.

«آرامکو» شرکت ملی نفت عربستان، نیز اعلام کرد جزئیات مربوط به نحوه تغییر بهای بنزین را در اختیار مردم قرار خواهد داد.

این اقدام در چارچوب تلاش دولت سعودی برای مقابله با کسری بودجه صورت می‌گیرد.

عربستان سعودی ماه گذشته درباره بودجه گفت اقتصاد این کشور برای نخستین بار در هشت سال گذشته به دلیل سیاست‌های ریاضتی منقبض شده است.

ریاض نیز اعلام کرد کسری بودجه در سال ۲۰۱۷ بیش از حد انتظار بود و پیش‌بینی کرد عربستان سال آینده نیز (برای پنجمین سال متوالی) به دلیل کاهش درآمد‌های نفتی با کسری بودجه مواجه شود.

وزارت اقتصاد عربستان کسری ۵۲ میلیارد دلاری را برای سال ۲۰۱۸ تخمین زده است.

انتهای پیام/

افزایش بهای بنزین در عربستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
علی
۱۲:۴۹ ۱۲ دی ۱۳۹۶
مرگ بر السعود
آخرین اخبار