سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت 881 ایستگاه مطالعات پایه منابع آب در استان سمنان

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای سمنان از فعالیت حدود 881 ایستگاه سنجش و مطالعات پایه منابع آب در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، هادی مصطفایی مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای سمنان از فعالیت حدود 881 ایستگاه سنجش و مطالعات پایه منابع آب در استان سمنان خبر داد و گفت : این تعداد ایستگاه شامل 40 ایستگاه باران سنجی، 24 ایستگاه تبخیرسنجی، 17 ایستگاه هیدرومتری، 370 چاه مشاهده‌ای پیزومتری و حدود 430 منابع کمی و کیفی وجود دارد که تعداد 64 ایستگاه به ادوات نوین سنجش تجهیز گردیده اند.

وی با بیان اینکه هدف ما در دفتر مطالعات پایه منابع آب بیشتر مدیریت شبکه، سنجش منابع آب سطحی و زیرزمینی، آماربرداری، بررسی روند کمی و کیفی منابع آب استان و غیره است افزود : فعالیت اصلی این دفتر نیز در همین راستا و شامل ساخت و ساز و مرمت و نگهداری ایستگاه های سنجش است.

متوسط تبخیر سالانه در استان سمنان 2 هزارو 200 میلی متر است

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای سمنان با بیان اینکه متوسط تبخیر سالانه در استان سمنان 2 هزارو 200 میلی متر است كه سه برابر میزان متوسط تبخیر آب در جهان است تصریح کرد : این در حالی است كه متوسط تبخیر سالانه در دنیا 700 میلی متر و در کشور 2 هزار میلی متر است.

وی گفت : متوسط سالانه بارندگی نیز در جهان 860 میلی متر، در کشور 240 میلی متر و در استان سمنان 120 میلی متر است.

انتهای پیام / ه

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.