سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار اذربایجان غربی:

ایجاد مرز رسمی کوزه رش موجب توسعه اقتصادی استان می‌شود

استاندار اذربایجان غربی گفت: ایجاد مرز رسمی کوزه رش می‌تواند موجب توسعه اقتصادی پیشرفت استان شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛پیش از ظهر امروز سفیر ایران در ترکیه به همراه استاندار آذربایجان غربی و نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از مرز کوزه رش سلماس پتانسیل‌های این منطقه برای ایجاد مرز رسمی با کشور ترکیه را بررسی کردند.

محمدمهدی شهریاری،استاندار آذربایجان غربی در این بازدید گفت: هدف از حضور سفیر ایران در ترکیه در مرز کوزه رش سلماس بررسی ظرفیت‌های این منطقه برای ایجاد مرز رسمی با ترکیه است.

شهریاری تصریح کرد: تعداد مرز‌های رسمی ایران با ترکیه با توجه به شرایط کشور و موقعیت آذربایجان غربی به عنوان دروازه ورود به اروپا برای این حجم صادرات و واردات بین دو کشور پاسخگو نیست و در این خصوص نیازمند ایجاد یک یا دو مرز دیگر برای مراودات اقتصادی با ترکیه هستیم.

وی با بیان اینکه ایجاد مرز رسمی بین دو کشور منوط به انعقاد یک توافق سیاسی بین دو کشور است، افزود: اقدامات لازم برای عقد این تفاهم سیاسی را به اتفاق سفیر محترم اغاز کرده ایم و همه تلاشمان را در این خصوص به کار خواهیم بست.

استاندار آذربایجان غربی گفت: ایجاد این مرز رسمی می‌تواند موجب توسعه اقتصادی استان و ارتقای سطح معیشتی مردم محروم این منطقه با بهره گیری از امکانات ایجاد شده برای این مرز خواهد بود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه در حاشیه این بازدید در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛در خصوص ایجاد مرز رسمی در سلماس با کشور ترکیه اظهار داشت: پروسه ایجاد مرز رسمی کوزه رش گلینجک توسط نماینده محترم سلماس از قبل اغاز شده و هم اکنون در حال پیگیری مراحل ایجاد این مرز و رایزنی و‌ها و مذاکرات لازم به طرف ترکیه هستیم.

محمد ابراهیم طاهریان فر بیان کرد: تمامی این مراحل باید قدم به قدم انجام شود و امیدواریم در این خصوص به موفقیت برسیم.

انتهای پیام/ن.م

سفر استاندار آذربایجان غربی به سلماس

برچسب ها: استانداری ، گمرک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.