سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پزشکیان: برای ساخت کشور و توسعه آن باید آموزش و پرورش را اصلاح کنیم

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: نقش معلمان در تغییر نگرش آینده سازان نقش ویژه‌ای است و به همین دلیل برای ساخت کشور و توسعه آن باید آموزش و پرورش را اصلاح کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مسعود پزشکیان نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در گردهمایی روسای ادارات آموزش و پرورش سراسر فارس در شیراز اظهار کرد: مشکل کنونی کشور مشکل توقعات ایجاد شده در جامعه است.

وی ضمن گلایه از وعده‌های مختلف مسئولان به مردم گفت: بسیاری از این وعده‌ها به علت بی توجهی به محل تامین منابع مالی و اختیارات فردی در اعلام آن، بی نتیجه است و تنها در بین مردم توقعاتی را ایجاد می‌کند که هیچ کس پاسخگوی آن نیست.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به نیاز‌های متعدد کشور و کمبود منابع مالی تصریح کرد: مدیریت صحیح این است که بتوانیم بین نیاز‌های نامحدود و منابع محدود تعادل و تناسب ایجاد کنیم.

پزشکیان تاکید کرد: آموزش و سلامت هزینه نیستند، بلکه سرمایه گذاری برای آینده هستند، چرا که این اندیشه‌ها هستند که توسعه ایجاد می‌کنند و آینده را می‌سازند و اندیشه‌ها نیز در گرو آموزش و سلامت است.

وی با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش بیان کرد: نظام تعلیم و تربیت است که ذهن انسان‌ها را بویژه در سال‌ها اول در مقطع ابتدایی شکل می‌دهد و در این بین نقش معلمان در تغییر نگرش آینده سازان نقش ویژه‌ای است و به همین دلیل برای ساخت کشور و توسعه آن باید آموزش و پرورش را اصلاح کنیم.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم ایجاد عدالت در خدمات رسانی به مردم گفت: باید همه افراد جامعه از امکانات موجود، بویژه آموزش و سلامت مطلوب برخوردار باشند و در این زمینه بر اساس عدالت رفتار کنیم.

وی با اشاره به مشکلات آموزش و پرورش در زمینه منابع انسانی و مالی اضافه کرد: مجلس و نمایندگان مردم در مجلس آمادگی لازم را برای رفع این مشکلات بر اساس ارائه طرح توسط آموزش و پرورش و پی گیری دولت دارند.

پزشکیان ادامه داد: با وجود همه این مشکلات می‌توان با تکیه بر توان داخلی بسیاری از آن‌ها را رفع کرد و برای این مهم باید با همدلی و همفکری برای اصلاح روند آموزش و پرورش تلاش کنید، چرا که ساخت آینده کشور بر اساس خواست ما است.

وی از روسای آموزش و پرورش خواست تا با تکیه بر ظرفیت‌های منطقه‌ای خود و توانمندی نیروی انسانی موجود در آموزش و پرورش، برای خدمت به دانش آموزان تلاش کنند.

انتهای پیام/ن

صحبت های نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.