دكتر "محمد حسني" عضو هيئت علمي پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و آقاي "زكريا يازرلو" كارشناس آموزش و پرورش در برنامه زنده تلويزيوني "مسير پيشرفت" حضور پيدا مي‌كنند.

"مرتضي بابايي" تهيه كننده برنامه "مسير پيشرفت" به خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران، گفت: نزديك به يك سال است كه از اجراي نظام 6،3،3 در مدارس كشور مي‌گذرد و با توجه به اينكه در آستانه شروع سال تحصيلي جديد قرار داريم برنامه زنده "مسير پيشرفت" با دعوت از دكتر "محمد حسني" عضو هيئت علمي پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و آقاي "زكريا يازرلو" كارشناس آموزش و پرورش ضمن بررسي وضعيت نظام آموزشي در كشور به بررسي هزينه و فايده تغيير آن مي‌پردازيم. 

وي افزود: اصلاح آموزش و پرورش  گامي اساسي در تحول بنيادين هر كشور و نقش به سزايي در تربيت نيروي انساني دارد حال آنكه سال تحصيلي 92-91 با شرايط متفاوت آغاز به كار كرد و دانش آموزان به ويژه ششم دبستاني‌ها با دلهره و نگراني وارد مدارسي شدند كه بوي تغيير و تحول مي‌داد. 

تحولي كه هم ساختار و هم در محتوا با استناد به سند تحول بنيادين آغاز شد.اما اين تحولات به ويژه ايجاد پايه جديد ششم ابتدايي و اجراي نظام آموزشي6،3،3 كه به باور بسياري از كارشناسان طراحي عجولانه بود، از همان روزهاي ابتدايي اجرا و با چالش‌هايي همراه شد كه مشكلاتي همچون كمبود فضاي آموزشي، كمبود معلم، تراكم دانش آموزان، سخت بودن كتاب‌هاي پايه ششم ابتدايي، انتقال نامناسب مفاهيم درسي به دانش آموز و ... 

گفتني است؛ اين برنامه گفتگو محور دوشنبه شبها از ساعت 21 به مدت 40 دقيقه با اجراي "علي پاكزاد" روي آنتن شبكه تهران مي‌رود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار