سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۲۸۰ تنی تولید ماهی در استان لرستان

مدیرکل شیلات لرستان گفت: میزان تولیدات ماهی در لرستان با افتتاح طرح‌های دهه فجر ۲۸۰ تن افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  کیارش بیرانوند، با اشاره به ظرفیت ویژه لرستان در تولید آبزیان گفت: در لرستان ۲۴۵۰ کیلومتر مسیر آبی حوضه کرخه و دز قرار گرفته است.

وی افزود: طی دهه فجر ۵ طرح پرورش ماهی در قفس را افتتاح کردیم که یکی از آن‌ها پروژه سد هاله بوده که در سال گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شد و امسال آن‌را به پایان رساندیم.

مدیرکل شیلات لرستان عنوان کرد: این طرح در راستای پرورش ماهی کپور و در شهرستان کوهدشت احداث شده که حجم تولید آن ۲۰۰ تن با ۴ قفس می‌باشد که در آن برای ۲۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۰ نفر غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.

وی در ادامه گفت: همچنین در شهرستان الیگودرز نیز دو طرح پرورش ماهی سردآبی با سرمایه‌گذاری ۳۰۰۰ میلیون ریال و با تولید ۲۰ تن ماهی به بهره برداری رسید در شهرستان الشتر نیز طرح پرورش ماهی سردآبی با سرمایه‌گذاری ۴۰۰۰ میلیون ریال و تولید ۲۰ تن ماهی را داشتیم.

مدیرکل شیلات لرستان گفت: افتتاح و بهره‌برداری از این طرح ها سبب افزایش ۲۸۰ تن تولید ماهی در لرستان می‌شود که اقدام‌موثری در راستای استفاده از ظرفیت تولید آبزیان لرستان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/د

تولید ماهی در استان لرستان ۲۸۰ تن افزایش می‌یابد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.