امید با بیان این مطلب که با توافقهای صورت گرفته توانایی تعریف دورههای جدید آموزشی را داریم؛ گفت: این آمادگی وجود دارد که این دورههای آموزشی را در پادگانها برگزار کنیم؛ این دورهها محدود به زمانهای آموزشی نیست و شروع و پایان ترمهای آموزشی میتواند بر اساس توافق 2 دانشگاه فنی و حرفهای و علمی کاربردی با قرارگاه مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح مشخص شود.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی با اشاره به این مطلب که در قانون برنامه ششم توسعه باید میزان دانشجویان مهارتی ۳۰ درصد دانشجویان کل کشور باشد گفت: امروز کمتر از پانزده درصد از دانشجویان کشور، دانشجویان مهارت محور هستند؛ به همین دلیل خیلی خوش بین نیستیم که ظرف مدت کوتاهی و در بدو ورود به پادگانها سربازان آشنا به مهارتهای عملی باشند؛ بنابراین بیشتر کارکنان وظیفه کشور همچنان نیازمند آموزشهای مهارتی ضمن خدمت هستند.
وی با اشاره به معضل بیکاری در کشور، گفت: اشتغال بدون آموزشهای مهارتی پایدار نخواهد بود.
امید ابراز امیدواری کرد برگزاری این نشستها و همایش ملی مهارت آموزی کارکنان وظیفه منجر به حرکت عملی در حهت مهارت افزایی کارکنان وظیفه باشد.
در ادامه این نشست علی موسوی معاون آموزشی سازمان فنی و حرفهای با اشاره به اینکه نزدیک به پنجاه هزار نفر از کارکنان وظیفه در سراسر کشور وارد دورههای آموزشی مهارت محور شدهاند، گفت: یکی از ابعاد این حرکت آموزشی، گسترش مشاغل سبز در کشور است.
موسوی با بیان این مطلب که در همه فرآیندهای آموزشی نیازمند هدف گذاری آموزشی هستیم، گفت: باید بدانیم از ابتدا چه اهدافی داریم و قرار است چگونه این حرکت عظیم آموزشی مهارتی را طی کنیم؛ باید قبل از اینکه سرباز وارد دوره خدمت سربازی شود؛ روی سلایق فرد و مهارتهایی که در کشور بیشتر نیازر داریم تمرکز کنیم.
انتهای پیام/