سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حکیم زاده مطرح کرد؛

کتاب کمک درسی، آموزه‌ها را تعمیق نمی‌کند/ چالش فربه شدن مدارس غیردولتی خاص

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: طبق تاکید رئیس سازمان مدارس غیردولتی، برگزاری هرنوع آزمون در مدارس ابتدایی غیردولتی ممنوع است و چالش فربه شدن مدارس غیردولتی خاص مطرح است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش در برنامه پرسشگر درباره طرح حذف آزمون ورودی مدارس خاص با اشاره به اینکه روی مسئله حذف آزمون ورودی مدارس تیزهوشان از مدت‌ها قبل کار شده بود، عنوان کرد: در نهایت این تصمیم که حاصل خرد جمعی است در شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسید.

وی افزود: این موضوع سال‌ها جزو مطالبات اجتماعی بود ولی با اصرار و اهتمام بطحایی راهبری شد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از عوامل استرس‌زا، آزمون ورودی مدارس تیزهوشان بود که آن را منحصر به مدارس سمپاد نمی‌دانیم، بلکه شامل حذف هرگونه آزمون موسسات در مدارس و ممنوعیت استفاده از کتب کمک آموزشی است.

حکیم زاده درباره تربیت تک بعدی در مدارس تیزهوشان بیان کرد: شکی نیست که حتما برنامه‌های متنوعی برای دانش آموزان این مدارس تدارک دیده می شود، ما هیچ نقدی به دانش آموزان در داخل این مدارس نداریم، بلکه صحبت ما بر سر فرآیندی است که این دانش آموزان را در دوره ابتدایی غربالگری می کند.

وی افزود: نباید اجازه دهیم سرنوشت 7.5 میلیون دانش آموز تحت‌الشعاع قرار بگیرد و به سمت مباحث انحرافی برویم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه شکی بابت خوب بودن مدارس فعلی سمپاد نداریم، گفت: در آزمون تیزهوشان از هر 16 نفر یک نفر پذیرفته می شود و نباید انسان‌ها را اینگونه ارزش گذاری کرد؛ همه انسان‌ها دارای کرامت ذاتی‌اند.

چالش فربه شدن مدارس غیردولتی خاص مطرح است

حکیم زاده با اشاره به اظهارات رئیس جمهور که «از طبقاتی شدن آموزش نگرانم»، تصریح کرد: طبق تاکید رئیس سازمان مدارس غیردولتی، برگزاری هرنوع آزمون در مدارس ابتدایی غیردولتی نیز ممنوع است و چالش فربه شدن مدارس غیردولتی خاص مطرح است؛ وزیر آموزش و پرورش نیز به صراحت اعلام کرد ممکن است در کوتاه مدت چالش‌هایی ایجاد شود اما اصلا با اتفاقی که تاکنون درباره مدارس سمپاد می افتاد قابل مقایسه نیست.

وی از وجود سامانه ای در سازمان مدارس غیردولتی برای نظارت بر شهریه ها خبر داد و گفت: هرگونه افزایش شهریه در مدارس غیردولتی ممنوع است و به شدت با آن برخورد خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی درباه نگرانی نسبت به برگزاری آزمون در مدارس خاص غیردولتی گفت: قرار است با تقویت نظارت مدارس غیردولتی این امر به صورت جدی مورد توجه باشد و احتمالا بیشترین چالش را در تهران خواهیم داشت و قطعا چالش هایی است اما برای آنکه مدارس ما کانون تربیت باشند فرصت مغتنی فراهم شده است.

مدارس سمپاد رایگان نیستند

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره محروم شدن دانش آموزان نخبه در مناطق کم برخوردار با توجه به این مصوبه گفت مدارس سمپاد شهریه دارند و رایگان نیستند.

آزمونی که هوش را با تست‌های ریاضی و علوم اندازه بگیرد استاندارد نیست

حکیم زاده درباره استاندارد بودن آزمون‌های ورودی تیزهوشان تصریح کرد: آزمونی که هوش را فقط با تست‌های ریاضی و علوم اندازه بگیرد، قطعا استاندارد نیست.

وی عنوان کرد: همه دانش آموزان برای ما محترم اند و می‌خواهیم همه استعدادها را به رسمیت بشناسیم، البته استعدادهای خاص را به عنوان سرمایه قبول داریم. حتما در مرکز ملی استعدادهای درخشان هم تلاش می‌شود شیوه‌های معتبرتری برای پذیرش استعدادهای برتر در مدارس سمپاد دوره دوم متوسطه داشته باشند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به ممنوعیت استفاده از کتب کمک آموزشی اشاره و یادآور شد: این کتب، نقشی در تعمیق یادگیری دانش آموزان ندارند جز آنکه مهارت تست زنی را تقویت می‌کردند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.