سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در ایام دهه فجر ؛

بهره برداری از ۴۸۸ پروژه در استان خراسان رضوی

۴۸۸ پروژه با اعتبار یک هزار و ۸۸۴ میلیارد ریال در قالب طرح‌های اشتغالزایی، مقاوم سازی مسکن و توسعه روستایی به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علی رضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی گفت: حدود یک سوم پروژه‌های مورد بهره برداری در دهه فجر مربوط به مناطق محروم و روستایی بود که با هدف ایجاد اشتغال، توسعه و آبادانی این مناطق اجرایی شد.

وی افزود: تعداد ۲۲۸ پروژه با اعتبار یک هزار و ۶۳۴ میلیارد ریال با رویکرد محرومیت زدایی و ۲۶۰ پروژه هم با اعتبار ۲۴۱ میلیارد ریال در فصل توسعه روستایی بوده است.

استاندار خراسان رضوی گفت : طی ایام الله دهه فجر امسال، در مجموع یک هزار و ۵۰۸ پروژه عمرانی و اقتصادی در سطح استان با اعتبار ۳۸ هزار و ۵۷۱ میلیارد ریال به انجام رسیده و در حال بهره برداری است.

رشیدیان در ادامه گفت : طی سال‌های اخیر تلاش شده تا با اقدامات توسعه‌ای و توجه به مناطق محروم و روستایی روند مهاجرت از روستا‌ها به شهر کنترل و حتی معکوس شود و نتایج خوبی هم در پی داشته است.

وی گفت: جمعیت روستایی استان نسبت به سرشماری سال ۹۰ رشد ۳ درصدی داشته است و امیدواریم با تقویت طرح‌های اشتغالزا در مناطق روستایی این روند شتاب گیرد.

استاندار خراسان رضوی گفت : هم اکنون دولت مکلف است هر سال برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی ۵ هزار روستا را با مشارکت مردم روستایی و استفاده از تسهیلات بانکی و حمایت‌های دولتی و سرمایه بخش خصوصی تهیه و اجرایی کند.

رشیدیان در ادامه گفت:: در خراسان رضوی هم سهمیه تعیین شده برای امسال ۴۷۵ روستا است که در طول برنامه ششم توسعه به یک هزار و ۶۹۷ روستا می‌رسد.

وی افزود: برای رونق اشتغال و تولید و بهبود معیشت روستائیان تسهیلاتی اعطا می‌شود و طرح ویژه‌ای هم مختص روستا‌ها و مناطق محروم با هدف اشتغالزایی در این مناطق از سال قبل اجرایی شده که در قالب آن پارسال ۵۵۰ میلیارد ریال از منابع و تسهیلات تعیین شده در استان جذب شد.

استاندار خراسان رضوی گفت:: امسال هم تا کنون از ۱۲۵ طرح ارائه شده ۸۰ مورد با ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار تصویب و ابلاغ شده است.

رشیدیان افزود: بانک پارسیان هم ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات دیگر با نرخ هشت درصد برای مناطق روستایی و محروم اختصاص داده است و انتظار است در رونق این مناطق با مشارکت مردم و فعالیت اقتصادی آن‌ها نقش موثری داشته باشد.

وی ادامه داد: در کنار آن اقدامات عمرانی و توسعه‌ای در مناطق روستایی با حساسیت بیشتری پیگیری می‌شود و امید است همه این تلاش‌ها به آبادانی بیش از پیش این مناطق که در تولید و اقتصاد استان و کشور نقش محوری دارند بیانجامد.

انتهای پیام //ف. م.

 
 


استاندار خراسان رضوی:
یک سوم پروژه‌های مورد بهره برداری در دهه فجر مربوط به مناطق روستایی بود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.