سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دومین روز از سفر وزیر بهداشت به هرمزگان؛

کلینیک دندانپزشکی و آمبولانس تخصصی دریایی به بهره‌برداری رسید

قاضی‌زاده در دومین روزسفر خود به هرمزگان کلینیک دندانپزشکی تجمیعی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان را افتتاح کرد.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت در دومین روز سفر خود به هرمزگان کلینیکی را که در راستای طرح تحول سلامت دهان و دندان در دو طبقه و با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در زمینی با زیربنای ۴۰۴ متر مربع ساخته و تجهیز شده است، افتتاح کرد.

کلینیک دندانپزشکی تجمیعی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان دارای ۱۴ یونیت دندانپزشکی، ۵دندانپزشک، ۴ دستیار دندانپزشک و یک کارشناس رادیولوژی است.

در این مرکز، خدمات دندانپزشکی از جمله معاینه دهان و دندان، کشیدن، عصب‌کشی و ترمیم، فیشورسیلانت، جرمگیری و بروساژ، پالپوتومی و درمان پالپ زنده و رادیوگرافی با تعرفه دولتی به تمامی گروه‌های سنی و با اولویت داشتن گروه هدف (افراد کمتر از ۱۴ سال و زنان باردار و مادرانی که نوزاد شیرخوار دارند) داده می‌شود.

همزمان با افتتاح این کلینیک، سه کلینیک دندانپزشکی تجمیعی دیگر هم در شهرستان‌های میناب، رودان و پارسیان به بهره برداری رسید.

بهره‌برداری اولین آمبولانس تخصصی و مدرن دریایی 

اولین آمبولانس تخصصی دریایی کشور و ۲۰ دستگاه آمبولانس استان هرمزگان وارد چرخه خدمات فوریت‌های پزشکی استان شد.

آمبولانس تخصصی دریایی، مجهز به ۴ تخت و تجهیزات کامل مراقبت‌های ویژه (ICU) است که با مشارکت خیرین سلامت خریداری و توسط دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تجهیز شده است.

هزینه خرید این آمبولانس دریایی حدود ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و برای تجهیز آن ۳۷۳ میلیون تومان هزینه شده است همچنین ۲۰ دستگاه آمبولانس مدرن از ۶۰ دستگاه آمبولانس خریداری شده، وارد چرخه خدمت به مردم این استان شد.

 ۲۰ دستگاه آمبولانس اولین فاز از توسعه اورژانس پیش بیمارستانی استان هرمزگان است که با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان خریداری و تجهیز شده است.

گفتنی است؛  همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر، ۲۲۸ پروژه بهداشتی و درمانی با اعتباری بالغ بر ۷۵۰ میلیارد ریال در استان هرمزگان با حضور وزیر بهداشت به بهره‌برداری می‌رسد.

این پروژه‌ها شامل بیمارستان جدید شهرستان جاسک، ۲۰ مرکز جامع خدمات سلامت، ۲۰ دستگاه آمبولانس، آمبولانس مدرن دریایی، ۱۱ پایگاه اورژانس، ۲۵ آزمایشگاه، ۱۱ کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی، ۷۶ خانه بهداشت و ۶۴ پروژه تجهیز و توسعه مراکز آموزشی، درمانی و اداری است.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.