رئیس انجمن رادیولوژی گفت: گزارش نویسی تصویر برداری بیماری‌های زنان باید یکسان و بر اساس استاندارد‌های دنیا انجام شود.

ضرورت یگانه نویسی گزارش نویسی در رادیولوژیبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جلال شکوهی رئیس انجمن رادیولوژی ایران صبح امروز در مراسم کنفرانس تصویر برداری زنان، اظهار کرد: کنگره و سمپزیوم تصویر برداری به صورت سالیانه و دوره‌ای برگزار می‌شود؛ این دوره بیشتر جنبه آموزشی و در راستای یکسان سازی گزارش‌ها همچنین استاندارد بودن گزارش‌های پس از انجام تصویر برداری و رادیولوژی برگزار  می شود.

وی ادامه داد:‌ دومین سمپوزیوم در خصوص تصویر برداری بیماری‌های زنان است و این همایش در راستای ارتقاء‌ سطح کیفی و در مقوله تصویر برداری طب زنان برای همکاران و متخصصان جوان کشور برگزار می‌شود.

رئیس انجمن رادیولوژی ایران گفت: در این کنگره تمام ابعاد تصویر برداری بیماری زنان بررسی می‌شود و یکی از اهداف اصلی آن پیشگیری و درمان بیماری‌های مختلف است.

وی عنوان کرد: محورهای همایش بررسی روش‌های سونوگرافی و ام‌آر‌آی در خصوص بیماری‌های زنان است که یکی از دلایل اصلی انتخاب این دو روش نداشتن اشعه مضر برای بیماران است.

شکوهی با اشاره به اینکه رادیولوژیست‌ها گزارش نهایی بیمار را به پزشک ارجاع می‌دهند، تاکید کرد: ‌روش‌های گزارش نویسی در رادیولوژی بسیار اهمیت دارد و یکی از اهداف اصلی این همایش آموزش برای یگانه سازی گزارش‌هاست.

وی یادآور شد:‌ در این سمپوزیوم داخلی 40 نفر تحت پنل سخنرانی می‌کنند تا تجربیات آن‌ها در اختیار پزشکان جوان قرار گیرد.

انتهای پیام/

بررسی ابعاد رادیولوژی بیماری زنان در کنگره  تصویر برداری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار