وی ادامه داد: علاوه بر توجه به معلمان، خرید خدمات آموزشی و تسویه حساب آنها با آموزش و پرورش، ساماندهی مربیان پیش دبستانی، آموزش دهنگان نهضت و حقالتدریسیها را مورد توجه قرار دادیم تا با توجه به بازنشستگیهایی که در سال تحصیلی آینده موجود خواهد داشت، کیفیت آموزشی به دلیل نبود یا کمبود نیروی انسانی خدشهدار نشود و این گروه از معلمان مذکور از بلاتکلیفی وضع فعالیت استخدام خود دربیایند.
عباسی درباره کارآیی طرح خدمات آموزشی در نظام تعلم و تربیت تصریح کرد: این طرح بیشتر جنبه خدمات رسانی را مورد توجه قرار داده است و بدعت مناسبی در آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت محسوب نمیشود چرا که جایگاه معلم در این طرح چندان مناسب نبوده و علاوه بر نبودن امنیت شغلی روند پرداختی به آنها هم مناسب نیست.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: مدیریت نیروی انسانی در آموزش و پرورش باید به دور از مسائل سیاسی و نگرشهای شخصی باشد و مسئله حاکمیتی بودن این نهاد تعلیم و تربیت که همواره در برنامههای این وزارت خانه جاری شود.
وی با اشاره به اینکه با گسترش این طرح طبق شرایط فعلی معلمان موافق نیست، یادآور شد: برای تأمین نیروی انسانی در آموزش و پرورش میتوان از دانشآموختگان دانشگاههای علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه شهید رجایی و نخبگان سایر دانشگاهها بهره گرفت.
انتهای پیام /