سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتظار مجلس از آموزش و پرورش برای پرداخت معوقات خرید خدمات آموزشی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: معوقات معلمان خرید آموزشی جزء اولویت‌های آموزش و پرورش و برنامه و بودجه قرار بگیرد.

اسدالله عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  درباره وضع معلمان طرح خرید خدمات آموزشی و پرداخت معوقات آن‌ها اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌هایی که داشتیم قرار بر این است تا پیش از عید معوقات این گروه از معلمان پرداخت شود و از آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه انتظار داریم تسویه حساب با این گروه از معلمان را در دستور کار خود قرار دهند.

وی ادامه داد: علاوه بر توجه به معلمان، خرید خدمات آموزشی و تسویه حساب آن‌ها با آموزش و پرورش، ساماندهی مربیان پیش دبستانی، آموزش دهنگان نهضت و حق‌التدریسی‌ها را مورد توجه قرار دادیم تا با توجه به بازنشستگی‌هایی که در سال تحصیلی آینده موجود خواهد داشت، کیفیت آموزشی به دلیل نبود یا کمبود نیروی انسانی خدشه‌دار نشود و این گروه از معلمان مذکور از بلاتکلیفی وضع فعالیت استخدام خود دربیایند.

عباسی درباره کارآیی طرح خدمات آموزشی در نظام تعلم و تربیت تصریح کرد: این طرح بیشتر جنبه خدمات رسانی را مورد توجه قرار داده است و بدعت مناسبی در آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت محسوب نمی‌شود چرا که جایگاه معلم در این طرح چندان مناسب نبوده و علاوه بر نبودن امنیت شغلی روند پرداختی به آن‌ها هم مناسب نیست.

مدیریت نیروی انسانی آموزش و پرورش نباید سیاسی شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: مدیریت نیروی انسانی در آموزش و پرورش باید به دور از مسائل سیاسی و نگرش‌های شخصی باشد و مسئله حاکمیتی بودن این نهاد تعلیم و تربیت که همواره در برنامه‌های این وزارت خانه جاری شود.

وی با اشاره به اینکه با گسترش این طرح طبق شرایط فعلی معلمان موافق نیست، یادآور شد: برای تأمین نیروی انسانی در آموزش و پرورش می‌توان از دانش‌آموختگان دانشگاه‌های‌ علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه شهید رجایی و نخبگان سایر دانشگاه‌ها بهره گرفت.

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.