مدیر کل نوسازی مدارس تهران با اشاره به وضع عمرانی فضا‌های آموزشی از استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس خبر داد.

فرسودگی ۱۴۰۰ فضای آموزشی در تهران/ سیستم گرمایشی مدارس به سامانه حرارت مرکزی مجهز شدندبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ داریوش ورناصری مدیر کل نوسازی مدارس تهران در برنامه تلویزیونی پرسشگر درباره وضع تجهیزات و ساختمان مدارس تهران اظهار کرد: این سازمان احداث فضای جدید، مقاوم سازی، تعمیرات اساسی و تجهیز مدارس نوساز جهت بهره برداری دانش آموزان را مد نظر قرار داده است.

وی درباره وضع گرمایشی مدارس در هفته گذشته به علت بارش برف ادامه داد: هیچ مدرسه ای در سطح تهران نداریم که مشکل گرمایشی داشته باشد و علت عمده نگرانی اولیای مدارس برف و یخ انباشته و سختی تخلیه آن از محوطه بود و اگر مدرسه ای مشکل گرمایشی یا سرمایشی داشته باشد، والدین می‌توانند به ادارات گزارش دهند.

مدیر کل نوسازی مدارس تهران در مورد استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس بیان کرد: استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس را از سال 91 شروع کردیم که در ابتدا 4500کلاس درس سیستم گرمایشی غیراستاندارد داشتند و با توجه به برنامه ریزی که کردیم مدارس به سامانه حرارت مرکزی یا موتورخانه تجهیز شدند که در شهر تهران این کار به طور کامل انجام شده است.

ورناصری تصریح کرد: در شهرستان ها کمتر از هزار کلاس درس برای استانداردسازی سیستم گرمایشی باقی مانده است و تا قبل از شروع سال تحصیلی آتی سیستم‌های گرمایشی آنها نیز استانداردسازی می‌شوند.

وی با بیان اینکه مدارس ما  یا نوساز بوده و در برابر حوادث مقاوم اند و یا در بافت های فرسوده قرار دارند که قدمتشان بالای 40سال است، عنوان کرد:  6000فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی در استان تهران داریم که تقریبا 1400فضای آموزشی در تهران فرسوده اند و تقریبا 40 درصد مدارس ما حدود 2500فضا که در دهه 80 و 90 ساخته شده اند نوساز محسوب می‌شوند و حدود 2200مدرسه هم مقاوم سازی شده اند.

مدیر کل نوسازی مدارس تهران با اشاره به اینکه از بابت 1400مدرسه فرسوده نگران هستیم، تصریح کرد: این مدارس در شرایط معمول پاسخگوی نیاز هستند و در زمان بروز حوادثی چون زلزله نگرانی وجود دارد که البته با برنامه ریزی 10ساله یعنی تا سال1405، 1400مدرسه فرسوده از چرخه فضاهای آموزشی حذف می شوند و عمر مدارس نوساز کنونی را تا 100سال دیده‌ایم.

افتتاح پروژه های جدید در دهه فجر

ورناصری به برنامه های ویژه افتتاح و بهره برداری مدارس در دهه فجر اشاره و عنوان کرد: در این ایام 15 مدرسه افتتاح و عملیات کلنگ زنی 25 مدرسه دیگر انجام می‌شود.

وی به کمبود مدرسه در منطقه 22تهران اشاره و اظهار کرد: در منطقه 22 انبوه سازی های متعددی صورت گرفته و انبوه سازان طبق قانون شوراهای آموزش و پرورش موظف به ساخت فضای آموزشی هستند و باید به ازای هر 200 واحد مسکونی یک فضای آموزشی بسازند، اما در ماده 18 قانون شوراهای آموزش و پرورش مشکلاتی پیدا شد که ما پیگیر احیا و اصلاح آن هستیم. اگر الحاقیه ماده 18 قانون شوراهای آموزش و پرورش حذف نمی‌شد انبوه سازان نمی‌توانستند آموزش و پرورش را دور بزنند.

ورناصری درباره وضع مدارس در سایت های مسکن مهر با بیان اینکه 330 هزار واحد مسکونی در مسکن مهر تهران داریم، تصریح کرد: از فیروزکوه و دماوند تا ملارد و پاکدشت این بناها وجود دارد که که برای آنها 300 فضای آموزشی نیاز است.

وی با بیان اینکه تاکنون تعدادی مدرسه به کمک ما، وزارت راه و خیران مدرسه ساز ساخته شده است، گفت: با وجود این هنوز به تعداد قابل توجهی مدرسه نیاز داریم و به عبارتی 100فضا ساخته شده است و احداث حدود 50 فضا در دست اجراست؛ به طور کلی مشکلات ما در استان تهران زیاد بوده که علت آن تعداد بالای دانش آموزان است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.