سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح 32 طرح کشاورزی به مناسبت دهه فجر در اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از افتتاح 32 طرح کشاورزی به مناسبت دهه مبارک فجر در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عدیل سروی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: از 32 طرح افتتاحی بخش کشاورزی دهه فجر در این استان 6 طرح مهم در حوزه آب و خاک است.

وی افزود: برای اجرای این 6 طرح 136 هزار و 900 میلیون ریال هزینه شده و با بهره برداری از این طرح ها برای 650 نفر به صورت مستقم اشتغال ایجاد می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: احداث کانال آب آور روستای ایلخچی و هریس از سد ایلخچی از مهم ترین این طرح ها محسوب می شوند که زمینه های لازم برای استفاده بهینه از آب کشاورزی و جلوگیری از هدر رفت آن را فراهم کرده است.

سروی افزود: طرح انتقال آب کشاورزی باغ های ازناو گیوی و آقامیرلو نیز که به طول یک هزار و 326 متر اجرا شده با صرف700 میلیون ریال زمینه اشتغال 250 نفر را به صورت مستقیم ایجاد کرد.

وی همچنین اظهار کرد: کانال آبیاری سید کندی نیز در شهرستان گرمی به طول 1.5کیلومتر با صرف 2 هزار میلیارد ریال نیز به بهره برداری خواهد رسید و زمینه اشتغال برای تعداد 150 نفر را ایجاد خواهد کرد.

سروی یکی دیگر از طرح های مهم که در گرمی به بهره برداری می رسد را ناحیه یک عمرانی پایاب سد گیلارلو به مساحت 400هکتار ذکر کرد که زمینه اشتغال 70 نفر را فراهم و 400 هکتار از اراضی دیم منطقه را زیرپوشش سیستم های نوین آبیاری قرار می دهد.

وی افزود: سد خاکی قورت تپه نیز به ظرفیت 250 هزار مترمکعب زمینه های اشتغال 90 نفر را نیز فراهم می کند، از طرح های دیگری که در حوزه آب و خاک در شهرستان مشگین شهر به بهره برداری خواهد رسید می توان به استخر قره چی علیا به ظرفیت 55 هزار مترمکعب اشاره کرد که برای تکمیل آن 6 هزار میلیون ریال اعتبار هزینه شده و با بهره برداری از آن برای تعداد 40 نفر کارآفرینی ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/ح

افتتاح 6 طرح در حوزه آب و خاک در استان اردبیل

برچسب ها: کشاورزی ، دهه فجر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.