اردبیل؛

مطالعه سه پهنه معدنی در استان اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از مطالعه سه پهنه معدنی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سید حامد عاملی به مطالعه سه پهنه معدنی در استان اشاره کرد و گفت: پیش از این مطالعات پراکنده معادن صورت گرفته بود که با تأمین اعتبار مطالعه جامع پهنه‌های معدنی انجام شد.

به گفته وی در پی مطالعات معدن که یک پهنه آن در شهرستان مشگین شهر واقع شده امید می‌رود بتوان به اکتشاف و در ادامه صنایع تبدیلی و تکمیلی اقدام کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل همچنین گفت: نزدیک به ۴۰ هزار خانوار در استان از حوزه فرش تأمین معاش می‌کنند.

عاملی تصریح کرد: با وجود جمعیت قابل توجه در صنعت فرش تعدادی از فعالان در پوشش بیمه دچار مشکل شده‌اند.

وی خواستار توجه به پوشش بیمه قالی‌بافان شد و تأکید کرد: با توجه به سختی این شغل ضروری است بیمه قالی‌بافان موردتوجه قرار گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در خصوص آخرین وضعیت فعالیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اضافه کرد: این ستاد تاکنون ۵۶ جلسه تشکیل داده و ۴۴۵ پرونده در آن بررسی شده است.

عاملی تأکید کرد: از کل طرح‌های بررسی شده ۳۶۵ مورد به بانک‌ها معرفی شده است که ۱۲۹ طرح صنعتی به میزان ۱۴۳ میلیارد تومان و ۱۷۰ طرح کشاورزی به میزان ۹۲ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند.

وی افزود: از ۱۲۹ طرح دریافت‌کننده تسهیلات کمیته نظارت و بازرسی از ۸۳ طرح بازدید داشته که ۷۲ مورد تسهیلات در محل هزینه شده و مابقی مشکلاتی از جمله برق و گازرسانی و یا حساب مشترک با بانک‌ها داشته‌اند.

عاملی افزود: در واحدهای دریافت‌کننده تسهیلات ۳۶۶ اشتغال جدید ایجاد شده و مشخص شده اگر به ۵۴ واحد تسهیلات ارائه نمی‌شد تعطیل می‌شدند.

وی تأکید کرد: با توجه به نتایج مطلوب پرداخت تسهیلات به واحدها انتظار می‌رود ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سال آینده نیز برنامه خود را ادامه دهد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.