سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفر «مرد شماره دو کره شمالی» به کره جنوبی

وزارت اتحاد کره جنوبی اعلام کرد هیأتی بلندپایه از مقامات کره شمالی در روزهای آینده به این کشور سفر خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب‌سایت آی24، سئول روز یکشنبه اعلام کرد کیم یونگ نام، رئیس مجمع عالی جمهوری خلق کره شمالی در روز‌های آینده و در رابطه با برگزاری مسابقات المپیک زمستانی به کره جنوبی سفر خواهد کرد.

سفر کیم یونگ نام نقطه عطفی در بهبود روابط میان دو کره محسوب می‌شود که به بهانه بازی‌های المپیک زمستانی آغاز شده است. مراسم افتتاحیه این بازی‌ها در روز جمعه برگزار خواهد شد.

سال گذشته میلادی، در پی اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا و پس از آن‌که کره شمالی دست به چند آزمایش موشکی و یک آزمایش هسته‌ای زد، تنش‌ها در شبه جزیره کره بالا گرفت. از میان این آزمایش‌ها، می‌توان به پرتاب یک موشک بالستیک قاره پیما که قابلیت هدف‌گیری خاک آمریکا را دارد و نیز آزمایش قدرتمندترین بمب هسته‌ای این کشور اشاره کرد.

کره شمالی ماه‌ها دعوت کره جنوبی برای شرکت در آنچه «المپیک صلح» خوانده بود، رد می‌کرد. با این حال، پس از آنکه کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در سخنرانی خود به مناسبت سال نوی میلادی، تمایل خود به شرکت کشورش در این مسابقات را اعلام کرد، به سرعت ملاقات‌هایی میان سران دو کشور تشکیل شد. در جریان این ملاقات ها، دو کشور تصمیم گرفتند در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی، ورزشکاران با یک پرچم رژه نمایشی خود را انجام دهند.

همچنین در این ملاقات، دو طرف پذیرفتند هیأت بلندپایه‌ای از کره شمالی به خاک همسایه جنوبی خود سفر کنند.

وزارت اتحاد کره جنوبی اعلام کرد این هیات به مدیریت کیم یونگ نام، به این کشور سفر خواهد کرد. وی روز جمعه، سفر سه روزه خود به کره جنوبی را آغاز خواهد کرد. همچنین، گفته می‌شود در جریان این سفر، 3 مقام دیگر پیونگ یانگ به همراه 18 همراه به کره جنوبی سفر خواهند کرد.

با این حال، وزارت اتحاد کره جنوبی به طور مشخص اعلام نکرده است که آیا کیم یونگ نام در مراسم افتتاحیه این بازی‌ها شرکت خواهد کرد یا خیر.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.