مایک پنس طی روزهای آتی راهی ژاپن می‌شود تا با مقامات این کشور درباره مسئله هسته‌ای کره شمالی گفتگو کند.

سفر معاون رئیس‌جمهور آمریکا به ژاپنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از ژاپن تایمز، دولت ژاپن اعلام کرد مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا سفر سه روزه‌ای را این هفته به ژاپن خواهد داشت. سفر پنس پیش از حضور وی در افتتاحیه  بازی‌های المپیک زمستانی کره جنوبی صورت می‌گیرد.

به گزارش ژاپن تایمز، پنس روز سه‌شنبه وارد ژاپن خواهد شد و روز چهارشنبه با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن دیدار و گفتگو خواهد کرد.

یوشیهیدا سوگا، سخنگوی ارشد دولت ژاپن روز جمعه در کنفرانس خبری اعلام کرد قرار است پنس و شینزو آبه به طور درباره مسائل مربوط به کره شمالی و دیگر موضوعات بین‌المللی و منطقه‌ای به بحث و گفتگو بپردازند.

سخنگوی ارشد دولت ژاپن همچنین اعلام کرد یکی از محورهای اصلی این گفتگو تایید دوباره بر تعهدات دو کشور برای اعمال فشار حداکثری بر مقامات پیونگ یانگ برای رها کردن گسترش برنامه هسته‌ای و موشکی خود خواهد بود.

بنا به اعلام مقامات کاخ سفید، پنس همچنین قرار است پس از دیدار و گفتگو با مقامات ژاپنی در راس هیئت آمریکایی راهی کره جنوبی شود. پنس در سفر خود به کره جنوبی قرار است با مون جائه این، رئیس جمهور این کشور دیدار کند.

به دنبال از سرگیری گفت و گوهای دو کره پس از دو سال و حضور هیئت ورزشی کره شمالی در المپیک پیونگ چانگ، ارتباط آمریکا با کره جنوبی برای آگاهی از تازه‌ترین تحولات منطقه افزایش یافته است.

همزمان کره شمالی اعلام کرده است که آمریکا یک مانع بزرگ در برابر وحدت و آشتی دو کره و بهبود شرایط منطقه و برطرف کردن بحران شبه جزیره کره است.


انتهای پیام/

پنس به ژاپن می‌رود

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار