رئیس سازمان امنیت داخلی آلمان مدعی شد کره شمالی از طریق سفارتش در برلین به دنبال دستیابی به تجهیزات و فناوری‌های مرتبط با برنامه‌های تسلیحاتی و هسته‌ای خود بوده است.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از گاردین، هانس گئورگ ماسان، رئیس اداره فدرال نگهبانی از قانون اساسی آژانس امنیت داخلی آلمان گفت: ما متوجه بسیاری از فعالیت‌های کره شمالی در زمینه تهیه تجهیزات مرتبط با برنامه تسلیحاتی و هسته‌ای شدیم، که از طریق سفارت کره شمالی در آلمان صورت گرفته است.

ماسون در مصاحبه با شبکه آ.ار.د تلویزیون آلمان گفت: به نظر ما این اقدامات در جهت برنامه موشکی کره شمالی صورت گرفته است. همچنین بخشی از این اقدامات مربوط به برنامه‌های هسته ‌ای این کشور است.

به گزارش گاردین، اگرچه ماهیت این فناوری‌ها به طور دقیق مشخص نشده است، این مقام اطلاعاتی معتقد است کره‌ شمالی به دنبال کاربردهای نظامی و غیرنظامی از این فناوری‌ها بوده‌ است.

او در ادامه این مصاحبه گفت: وقتی با چنین مواردی مواجه می‌شویم، جلوی آن را می‌گیریم. البته نمی‌توانیم تضمین کنیم که هر گونه تلاشی در این زمینه را متوقف کرده‌ایم.

آژانس اطلاعاتی فدرال آلمان همچنین مدعی شد به شواهدی درباره خرید فناوری‌های مرتبط با فعالیت‌های موشکی و هسته‌ای در سال 2016 و 2017 از سوی کره شمالی دست یافته‌ است.

در سال 2014 آژانس اطلاعاتی فدرال آلمان اعلام کرد یکی از دیپلمات‌های کره شمالی در تلاش بوده است تا به تجهیزاتی برای توسعه سلاح‌های شیمیایی دست یابد.

اتهامات مطرح شده از سوی آلمان پس از گزارش روز جمعه سازمان ملل اعلام شد. سازمان ملل در این گزارش مدعی شده بود کره شمالی با نقض تحریم‌های سازمان ملل و صادرات زغال‌سنگ، آهن و فولاد و دیگر کالاهای ممنوعه، سال گذشته در حدود 200 میلیون دلار درآمد کسب کرده است.

انتهای پیام/

ادعای مقام آلمانی درباره اقدامات تسلیحاتی سفارت کره شمالی در برلین

برچسب ها: کره شمالی ، آلمان ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار