سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در صحن شورای شهر تهران صورت گرفت؛

گزارش رسولی از حساب های درآمد و هزینه شهرداری در 9 ماهه سال 96

عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران باید در گزارش‌های خود درآمد و هزینه ها را ارائه کند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن رسولی عضو شورای شهر تهران در چهل و سومین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، با ارائه گزارش حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران در 9 ماهه سال 96 اظهار کرد: تمامی پرداخت های شهرداری در حدود بودجه مصوب با اسناد مثبت و با رعایت مقررات در مورد مناقصه و مزایده به عمل خواهد آمد. این اسناد باید به امضای رئیس حسابداری و شهردار رسیده باشد.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه ضروری است شهردار ضمن رعایت قانون قبل از 15 هر ماه گزارش ماه گذشته درآمد و هزینه های شهرداری را ارائه کند، تصریح کرد: لازم است شهرداری اطلاعات مربوط به جریان نقدی فعلی و آتی حاصل از سرمایه گذاری‌ها و مشارکت های اقتصادی انجام شده را ارائه کند تا گزارش جامع تری ارائه شود.

رسولی با اشاره به اطلاعات ارسالی توسط معاونت مالی و اقتصادی شهرداری تهران،تصریح کرد: شهرداری تهران در آذر ماه امسال در مجموع 12 هزار و 536 میلیارد ریال به عنوان منابع وصول کرده و هزینه های شهرداری در این مدت 5 هزار و 984 میلیارد در دفاتر ثبت شده است.

وی تصریح کرد: در این مدت 6 هزار و 551 میلیارد ریال وصول منابع بیشتر از هزینه ها بوده است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه طبق گزارش شهرداری تهران از مجموع منابع وصولی در آذر ماه 10 هزار و 524 میلیارد ریال محقق شده است، گفت: این بدین معنا است که حدود 84 درصد نقد و 2 هزار و 12 میلیارد ریال یعنی 16 درصد غیرنقد محقق شده است.

وی افزود: هزینه های صورت گرفته در آذر ماه به صورت 90 درصد تأمین شده است.

رسولی با اشاره به انطباق عملکرد درآمد هزینه با بودجه مصوب شورا در برش یک دوازدهم آذرماه گفت: از مبلغ 14 هزار و 916 میلیارد ریال سهم برش یک دوازدهم تنها 12 هزار و 536 میلیارد ریال منابع کسب شده است.

وی خاطرنشان کرد: 84 درصد سهم منابع برابر بودجه مصوب محقق شده است و شهرداری در تأمین منابع آذرماه 2 هزار میلیارد ریال کسری عملکرد دارد.

عضو شورای شهر تهران در خصوص نتیجه بررسی عملکرد منابع آذر ماه در شهرداری تهران گفت: در بخش درآمدها شهرداری موفق شده است که 2 هزار و 485 میلیارد ریال درآمد کسب کند، در حالی که درآمد محقق شده 3 هزار و 376 میلیارد ریال کمتر از یک دوازدهم بودجه است.

وی تصریح کرد: این ارقام نمایانگر آن است که ترکیب منابع شهرداری تهران در آذرماه برابر با 20 درصد منابع از محل درآمدها، 31 درصد منابع از محل واگذاری دارایی های سرمایه ای و 49 درصد اخذ تسهیلات و سایر روش های تأمین مالی مبتنی بر بدهی بوده است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در بخش مصارف بر اساس اختیارات شهرداری، 167 هزار میلیارد ریال از 179 هزار میلیارد بودجه مصوب شورا تاکنون برای اجرا به مبادی اجرایی ابلاغ اعتبار شده است، گفت: از این رقم در آذر ماه 5 هزار و 984 میلیارد ریال مصرف شده است.

وی افزود: 78 درصد مصارف در حوزه اعتبارات هزینه ای، 16 درصد مصارف در حوزه اعتبارات تملک دارایی ها  و 5 درصد مصارف بازپرداخت وام‌ها و بدهی ها بوده است.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری تهران باید در گزارشات درآمد هزینه خود جریان نقدی و بازدهی فعلی و آتی ناشی از مشارکت ها را در کنار بدهی و هزینه ناشی از عدم پرداخت ارائه کند، تصریح کرد: از این طریق اعضای شورا و شهروندان خواهند دانست که در نتیجه عدم تأمین منابع شهرداری چه هزینه هایی برای اداره آتی شهر تحمیل می شود.

انتهای پیام/

لزوم ارائه گزارش‌های درآمد و هزینه‌ها توسط شهرداری تهران به شورا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.