سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پس از 11 سال توقف:

برگزاری«جشنواره شهروندان برگزیده همدان»

رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: امروز پس از گذشت حدود 11 سال، جشنواره شهروندان برگزیده همدان در شورای پنجم برگزار می شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ ، ابراهیم مولوی در آیین افتتاحیه «جشنواره شهروندان برگزیده همدان» اظهار کرد: فلسفه وجودی و برگزاری جشنواره به این دلیل است که تمام مفاخر، بزرگان و علما، کارشناسان شهرسازی، معماری و جامعه‌شناسی به این امر اذعان دارند که شهر موجودی زنده، در حال تغییر، تحول و حرکت در مسیر پویایی است.

وی به نقش ویژه شهروندان در این امر اشاره کرد و گفت: هرچه شهروندان زنده، پویا و فعال‌تر در شهر باشند، شهری زنده‌تر و پویاتر خواهیم داشت.

مولوی با تأکید بر جایگاه ویژه همدان در سطح کشور و بین الملل عنوان کرد: علما، بزرگان، نخبگان، اطبا و سیاست‌مداران بزرگی در طول تاریخ در شهر همدان رشد کرده‌اند.

وی با اشاره به چیش بینی های انجام شده برای برگزاری جشنواره شهروند برتر گفت:طبق پیش بینی ها انتخاب شهروندان برگزیده طی سه ماه توسط دبیرخانه جشنواره انجام و اختتامیه جشنواره تا 9 اردیبهشت‌ماه سال آینده که روز شوراهاست، برگزار شود.

شهردار همدان نیز با بیان اینکه  مشارکت مردم در مدیریت شهری موضوع جهانی است و تمام شهرهای جهان این مهم را به جدیت پیگیری می‌کنند، گفت: مشکلات موجود در حوزه مدیریت شهری از جمله ترافیک، فضای سبز، پروژه‌های زیرساختی  به طور قطع با اولویت قرار دادن مشارکت شهروندان حل خواهد شد.

صوفی  گفت: شورای اسلامی شهر همدان با توجه به این اهمیت، انتخاب «شهروند برگزیده» را پس از انتخاب شهردار، در دستور کار خود قرار داد.

وی به نقش شهروندان در این امر تأکید کرد و گفت: نیازمند جلب اعتماد عمومی و تشویق مردم در مدیریت شهری هستیم تا مدیریت موفق شهری را به اثبات برسانیم که در این راستا، از شهروندان اخلاق‌مدار، قانون‌مدار، کوشا، مسؤولیت‌پذیر و خلاق تقدیر می‌کنیم.

صوفی در ادامه افزود: در بحث توسعه و ارتقای شهری نیاز به توجه مردم به بحث مدیریت شهری هستیم.

شهردارهمدان ابراز امیدواری کرد: در انتخاب شهروندان برگزیده شهر، شهروندانی انتخاب شوند که الگو شوند و در سال‌های آینده مردم بدانند شهردار و شورای شهر به این مهم توجه دارند.

شهردار همدان همچنین با بیان اینکه در بهار 97 شاهد انتخاب شهروندان برگزیده شهر به نحو شایسته خواهیم بود، یادآور شد: همدان در انجام کارهای خوب سبقه داشته و انتظار می‌رود در انجام اقدامات برجسته و خوب نیز در کشور پیش‌قدم باشیم.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه جشنواره از امروز به مدت 3 ماه در همدان کلید می خورد، گفت:این جشنواره در راستای رویدادی که سال‌های پیش در پایان دوره دوم شورا آغاز شده بود، پس از گذشت 10 سال برگزار می‌شود.

حمید بادامی‌نجات افزود: همدان شهری است که در طول تاریخ، مفاخر، مشاهیر و دانشمندان بزرگ را تربیت کرده است و اگر کتاب 10 هزار صفحه‌ای از این افراد داشته باشیم، فقط می‌توانیم از آنها نام ببریم.

وی با بیان اینکه برای این کهن‌شهر انتخاب شهروندان برگزیده کار سختی است، بیان کرد:به منظور حفظ و توسعه سرمایه اجتماعی باید تقویت و تجلیل از شهروندان برگزیده را در شهر داشته باشیم.

بادامی‌نجات با تأکید بر اینکه سرمایه‌های انسانی بزرگ‌ترین سرمایه هر جامعه است، عنوان کرد: شناسایی، معرفی و الگوسازی شهروندان برگزیده در سطح جامعه، بسترسازی برای ارتقای آموزش‌های شهروندی است.

وی در ادامه افزود: تلاش برای تبدیل این جشنواره به رویدادی فرهنگی- اجتماعی سالانه در سطح شهر را از مهمترین اهداف جشنواره شهروند برتر برشمرد.

رئیس جشنواره «شهروندان برگزیده همدان» با تاکید برتشویق شهروندان به تلاش برای تقویت شاخص‌های فرهنگ شهروندی، بیان کرد: جلب توجه شهروندان بر شاخص شدن در یک حوزه پس از آشنایی و معرفی حوزه‌های مختلف و برگزاری سالانه جشنواره برای رشد و ارتقای سطح رفتار شهروندی  از اهداف پیش رو جشنواره شهرود برتر است.

بادامی نجات بر ایجاد بانک اطلاعاتی از نخبگان، برگزیدگان و شهروندان فعال و ارزیابی شهروندان و تطبیق آن با ارزش‌های فرهنگ شهروندی تاکید کرد و گفت: دبیرخانه و کمیته اجرایی جشنواره از آبان‌ماه امسال آغاز به کار کرده و دبیرخانه «جشنواره شهروندان برگزیده همدان» بر اساس شاخص‌های عمومی و اختصاصی نسبت به انتخاب شهروندان برگزیده در حوزه‌ها و اقشار مختلف اقدام خواهد کرد.

رئیس جشنواره «شهروندان برگزیده همدان» در ادامه افزود: شهروندان از 7 بهمن تا 20 اسفندماه امسال مهلت دارند مدارک خود را به صورت اینترنتی و یا از طریق دبیرخانه برای شرکت در جشنواره ارسال کنند.

بادامی نجات بیان اینکه داوری و بررسی پرونده‌ها 21 اسفندماه آغاز خواهد شد، گفت: برگزاری مراسم اختتامیه، معرفی و تجلیل از شهروندان برگزیده همدان، بهار سال 97 پیش‌بینی شده است.

گقتنی است در پایان این مراسم از اعلان و وبگاه «جشنواره شهروندان برگزیده همدان» با حضور رئیس شورای اسلامی شهر، شهردار، رئیس «جشنواره شهروندان برگزیده همدان» و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان رونمایی شد.

انتهای پیام/د.ا

 جشنواره شهروندان برگزیده همدان برگزار می شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.