رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی همدان از جریمه 200هزار ریالی برای خودرو های فاقد کارت پارک خبر داد.

200 هزار ریال جریمه نداشتن کارت پارکبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سرهنگ علی فکری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی همدان با اشاره به ماده 15 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، بیان کرد: شهرداری های در شبکه معابر شهری پرترافیک که برابر مقررات راهور ممنوعیت تردد وجود ندارد می توانند برای مدیریت پارک های مجاز حاشیه ای، ابزارها و لوازم لازم از قبیل ایست سنج (پارکومتر) یا کارت پارک نصب کنند.

وی  با بیان اینکه  توقف بدون مجوز به منزله ارتکاب تخلف توقف ممنوع است بیان کرد: طبق مقررات راننده خودروی متخلف به پرداخت 200 هزار ریال جریمه می شود.

فکری به طرح پارکبان شهرداری اشاره کرد و گفت:  شهرداری ها برای توقف بیش از نیم ساعت در محدوده زمانی ساعت 7 تا 21،  برحسب حق توقف مناسبی که میزان آن به پیشنهاد شوراهای اسلامی شهرها و تصویب وزارت کشور مشخص شده، طبق مقررات عوارض دریافت کنند.

سرهنگ فکری با بیان اینکه هدف از اجرای طرح کارت پارک یا الیت، توزیع عادلانه فضای پارک بین تمامی دارندگان وسیله نقلیه است، گفت: عوامل پلیس راهور به استناد به ماده 15 قانون، مکلف به اعمال قانون رانندگانی هستند که اقدامی نسبت به پرداخت عوارض قانونی نکرده اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی همدان با بیان اینکه یکی از عواید این طرح رایگان بودن توقف خودرو در نیم ساعت نخست است، بیان کرد: درآمد حاصل از این طرح برای ساخت توقفگاه استفاده می شود.

رئیس پلیس راهو همدان با اشاره به مزیت ها این طرح  افزود: اجرای این طرح تاثیر مثبتی در روان سازی ترافیک، کاهش استفاده از خودروهای شخصی، اقبال مردم در استفاده از خودروهای حمل و نقل عمومی و افزایش فضای پارک برای خودروها دارد.

انتهای پیام/د.ا

رانندگان فاقد کارت پارک جریمه می شوند

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.