مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: طراحی سایت موزه میدان امام (ره) به میراث فرهنگی همدان واگذار شد.

واگذاری طراحی سایت موزه میدان امام (ره )  به میراث فرهنگیعلی مالمیر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در نشست صمیمی با اعضاء باشگاه خبرنگاران جوان همدان  با اشاره به اینکه با توافقاتی که با استانداری ، اداره راه شهرسازی وشهرداری همدان ایجاد شد افزود: قرار براین شد که طراحی  سایت موزه میدان امام (ره ) به عهده میراث فرهنگی همدان قرار گیرد.

وی گفت: پیاده راه سازی میدان امام (ره ) موجب شد فضای مناسبی برای کاوش فراهم شود.

وی افزود: بخش زیادی از خاک های انباشته شده در این محوطه مربوط به دوره معاصر بود که با برداشتن این انباشت، زمینه برای کاوش ایجاد شد.

وی ادامه داد: درجلساتی با شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان بر سر این موضوع که در صورت کشف آثار قابل توجه، سایت موزه در محل راه اندازی شود، توافق به عمل آمد.

مالمیر همچنین بیان کرد: اینکه آثارکشف شده دارای اهمیت باشند یک بحث است و اینکه شرایط برای سایت موزه فراهم باشد بحث دیگری است.

مالمیر با اشاره به اینکه از ابتدا این کاوش ها بشکل مانیتوری بوده است خاطر نشان کرد: مجوزراه اندازی سایت موزه میدان امام (ره) گرفته شده ودر این باره هم طراحی سایت نیز تا 90 درصد پیشرفت کرده است.

انتهای پیام/ج

طراحی سایت موزه همدان به میراث فرهنگی واگذارشد

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.