سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جعل علامت استاندارد بر روی جعبه بهداشتی مواد غذایی در فارس

مدیر کل استاندارد فارس گفت: مقوا و جعبه بهداشتی مواد غذایی (جعبه شیرینی) مشمول مقررات استاندارد اجباری بوده و عرضه آن بدون تاییدیه استاندارد خلاف قانون است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رهنما مدیر کل استاندارد فارس اظهار کرد: مقوا و جعبه بهداشتی که به عنوان ظرف مواد غذایی بویژه شیرینی جات و زولبیا و بامیه مورد استفاده قرار میگیرد بدلیل تماس مستقیم با مواد غذایی باسلامتی و ایمنی مصرف کننده ارتباط جدی دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه عموما این نوع مقوا و جعبه‌های بهداشتی با استفاده از ضایعات کاغذ در کارخانجات تولیدی بدست می‌آید لذا نظارت بر وضعیت بهداشتی آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رهنما از وجود ۷ واحد تولیدی مقوا و جعبه بهداشتی تحت پوشش اداره کل استاندارد فارس که دارای علامت استاندارد هستند خبرداد و افزود: این واحد‌های تولیدی مرتبا مورد بازرسی و ارزیابی و نمونه برداری کارشناسان اداره کل استاندارد قرار میگیرند ودر صورت وجود نقص موضوع تا رفع نقص در دستور کار کارشناسان استاندارد قرار میگیرد.

مدیر کل استاندارد فارس از احتمال وجود تخلفات عمده در تولید این کالا در زمینه موارد میکروبی، وزن بیش از حد استاندارد، نداشتن علامت استاندارد، نداشتن آدرس محل تولید، جعل علامت استاندارد و همچنین نداشتن لفاف مناسب نام برد و ادامه داد: در هفته گذشته یک مورد جعل علامت استاندارد که توسط یک شرکت چاپ صورت میگرفت توسط کارشناسان کشف شد و پرونده متخلف به مراجع قانونی ارسال شد.

رهنما تاکید کرد: واحد‌های تولیدی مقوا و جعبه شیرینی بایستی دارای خط تولید مناسب و بویژه بخش چاپ محصول بوده و انجام عمل چاپ بر روی مقوا خارج از کارخانه تولیدی خلاف استاندارد مربوطه است.
انتهای پیام/ر

برچسب ها: استاندارد ، تغذیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.