مدیر کل استاندارد فارس گفت: عایق‌های رطوبتی یکی از محصولاتی است که مشمول استاندارد اجباری بوده و هرگونه تولید، توزیع و عرضه آن بدون داشتن نشان استاندارد غیر قانونی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رهنما مدیر کل استاندارد فارس اظهار داشت: از آنجایی که عایق‌های رطوبتی مشمول مقررات استاندارد اجباری بوده لذا تولید و توزیع و عرضه آن بدون علامت استاندارد و با کیفیت نامناسب ممنوع و تخلف محسوب میشود.

رهنما افزود: درحال حاضر در استان فارس تعداد ۸ واحد تولیدی فعال در زمینه تولید محصولات عایق رطوبتی دارای ۱۴ پروانه کاربرد علامت استاندارد برای انواع عایق‌های رطوبتی است که تحت نظارت مستمر کارشناسان اداره کل استاندارد کالای خود را به بازار عرضه می‌کنند و کارشناسان استاندارد ضمن بازرسی ازخطوط تولید در ۸ ماهه گذشته ۳۳ نمونه اتفاقی از خط تولید کارخانجات نمونه برداری و مورد آزمون قرارداده تا از استمرار کیفیت محصولات اطمینان حاصل کنند.

رهنما ادامه داد: متاسفانه برخی افراد سودجو عایق‌های رطوبتی غیر استاندارد را در انبار‌های مخفی نگهداری کرده و با قیمت فریبنده به مشتریان عرضه می‌کنند که این موضوع هوشیاری عموم مردم را می‌طلبد که در صورت توجه به چند نکته می توانند بادرصد اطمینان نسبتا بالایی اجناس با کیفیت را از نوع تقلبی آن تشخیص دهند و خود نسبت به انتخاب عایق رطوبتی اقدام کنند.

مدیر کل استاندار فارس ادامه داد: مهمترین مشخصاتی را که می‌بایست یک عایق رطوبتی استاندارد داشته باشد عبارتند از: عایق رطوبتی حتما میبایست دارای علامت استاندارد باشد، سطح عایق نباید چرب بوده و حالت روغنی داشته باشد، سطح عایق زیر فیلم نایلونی باید صاف بوده و عاری از هرگونه حفره و یا برچستگی‌های سست و دانه دانه باشد و عایق نباید با دست پاره شود.

رهنما تصریح کرد: اکیدا توصیه می شود صرف ارزان بودن عایق رطوبتی مد نظر قرار نگیرد، چون پس ازمدت کوتاهی نیاز به تعمیر پیدا نموده و بدلیل نیاز به رفع آسیب دیدگی ضرر و زیان بیشتری متوجه مصرف کننده میگردد.

وی افزود: مشتریان و مصرف کنندگان با آگاهی از این موضوع میتوانند از طریق مراجعه به اداره استاندارد نسبت به ارائه شکایت و دریافت حق و حقوق خود اقدام نمایند.
انتهای پیام/ر

نظارت کارشناسان استاندارد بر عایق‌های رطوبتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار