سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افشای جزئیاتی از تلاش ترامپ به منظور دایر نگهداشتن زندان گوانتانامو

سندی به تازگی افشا شده است که از تمایل ترامپ برای صدور فرمان اجرایی برای لغو تصمیم اتخاذشده در دولت پیشین آمریکا درباره گوانتانامو خبر می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشا تودی، سندی که به تازگی به بیرون درز کرده است نشان می‌دهد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، قصد دارد فرمانی صادر کند تا زندان گوانتانامو فعال باقی بماند. این سومین خبر درزکرده از جانب دولت آمریکا در تنها یک روز گذشته به حساب می‌آید.

پیش‌نویس پیامی از جانب وزارت خارجه آمریکا، برنامه ترامپ برای لغو فرمان اجرایی باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا، برای تعطیلی بازداشتگاه گوانتانامو را به تصویر می‌کشد که گفته می‌شود هنگام رسیدن ترامپ به داووس جهت شرکت در مجمع جهانی اقتصاد اتخاذ خواهد شد.

در این سند افشا شده، از دیپلمات‌های آمریکایی درخواست شده است پس از سخنرانی رئیس جمهور آمریکا در روز 30 ژانویه، مقامات دیگر کشورها را از این تصمیم آگاه کنند. با این‌حال، پُلیتیکو اعلام کرد در این سند آمده است سفارت‌های پاریس، لندن، برلین و چند شهر دیگر می‌توانند از روز یکشنبه به دولت‌های خارجی درباره این تصمیم اطلاعات ارائه دهند.

همچنین، پُلیتیکو گزارش داد این پیش‌نویس شامل نکاتی است که به منظور کاهش نگرانی متحدان آمریکا که از تصمیم ترامپ مبنی بر دایر نگهداشتن زندان گوانتانامو انتقاد می‌کنند، طراحی شده است.

همچنین، این سند توضیح داده است که اتخاذ تصمیم جدید، فرمان اجرایی باراک اوباما را که اعلام کرده بود تمامی بازداشت شدگان در این زندان باید «به کشورهای خود بازگردند، آزاد شوند، به کشور سوم منتقل شوند یا به یک زندان دیگر در آمریکا فرستاده شوند» لغو خواهد کرد.

با این حال، در این سند افشا شده آمده است دولت ترامپ «از برنامه احتمالی به منظور افزودن زندانیان جدید به این بازداشتگاه اطلاعی ندارد. فرمان اجرایی جدید نسبت به بازداشت‌ها تغییر سیاست چشمگیری ایجاد نخواهد کرد. بلکه این فرمان اطمینان حاصل خواهد کرد گوانتانامو دایر باقی مانده و به عنوان یکی از مراکز بازداشت تروریست‌ها نقش خواهد داشت».

 

انتهای پیام/

ترامپ تصمیم دولت اوباما برای تعطیلی زندان گوانتانامو را لغو می‌کند

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.