رئیس جمهور روسیه گفت غرب اگر می خواهد نظم و امنیت را در جهان برقرار کند چاره ای جز همکاری با روسیه ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه لوفیگارو؛ ولادیمیر پوتین در گفتگویی اختصاصی با این روزنامه فرانسوی، نظرهای خود را درباره موضوعات مختلف از جمله روابط آمریکا و روسیه، سوریه، اوکراین و مبارزه با تروریسم به طور صریح اعلام کرد.

وی درباره روابط آمریکا و روسیه و اتهام دخالت هکرهای روسیه در تبلیغات و کارزارهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: چه لزومی به انجام این کار است. چون روسای جمهور آمریکا می آیند و می روند اما در سیاست آمریکا در قبال روسیه هیچ تغییری صورت نمی گیرد. 

رئیس جمهور روسیه اظهار داشت: دیوان سالاری در آمریکا خیلی قوی است. افرادی که به عنوان رئیس جمهوری آمریکا انتخاب می شوند عقاید و باورهای خاص خودشان دارند اما هنگامی که به عنوان رئیس جمهوری در این کشور انتخاب می شوند افرادی با چمدان و کت و شلوار و کراوات زده و پیراهن های سفید می آیند به او توضیح می دهند چگونه باید عمل کند تا رئیس جمهور خوبی برای آمریکا باشد.

پوتین افزود: به عنوان مثال، باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، فردی با افکار مترقی و نگرشی دموکرات بود. او قول داد اردوگاه گوانتانامو را ببندد. اما مگر توانست این کار را انجام دهد؟ آیا نمی خواست این کار را انجام دهد؟ چرا می خواست. من مطمئن هستم که می خواست این کار را انجام دهد. اما نگذشتند این کار را انجام دهد.

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره بی اعتمادی کشورهای غربی به روسیه گفت: نباید تهدیدات خیالی ناشی از روسیه را بهانه کرد. در حالی که خود کشورهای غربی می دانند این تهدیدات واهی هستند و هیچ اساس و پایه ای ندارد. مشکل شماره یک ما اکنون تروریسم است و باید با تروریسم مبارزه کنیم.

پوتین در ادامه بر این نکته تاکید کرد که اگر غرب می خواهد نظم و امنیت را در جهان برقرار کند چاره ای جز همکاری با روسیه ندارد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار