دولت اوتاوا از ورود افشاگر جنایات آمریکا در جنگ عراق به دلیل «سابقه کیفری» او، به خاک کانادا ممانعت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، «چلسی منینگ» که عامل یکی از بزرگترین موارد درز اسناد محرمانه آمریکا به ویکی‌لیکس بود، روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که به دلیل سابقه کیفری که دارد، کانادا مانع از ورود وی به خاک این کشور شده است.

چلسی منینگ در حساب توییتر خود نوشته بود که روز پنجشنبه به سمت مرز کانادا نزدیک شهر لاکول در استان کبک رانندگی کرده است تا بتواند تعطیلات خود را در مونترآل و ونکوور کانادا بگذراند، اما مأموران مرزی مانع ورود وی به کانادا شده اند.

وی اعلام کرد که در مرز کانادا دستگیر شده و یک شب را در بازداشت به سر برده است. سپس مأموران حفاظت مرزی یک گزارش در اختیار وی قرار دادند که روی آن نوشته شده بود چلسی منینگ به دلیل «سابقه کیفری» که دارد نمی تواند وارد کانادا شود.

چلسی منینگ تصویر این گزارش را در حساب توییتر خود منتشر کرد و نوشت: به نظر می رسد که کانادا به طور موقت مرا از ورود به این کشور منع کرده است. کانادا به دلیل سابقه کیفری من مانع ورود من به این کشور شده است.

چلسی منینگ در سال 2010 به اتهام در اختیار قرار دادن اطلاعات محرمانه ارتش آمریکا به سایت ویکی لیکس در هنگام خدمت به ارتش این کشور، در عراق بازداشت و سپس به کویت و از آنجا به خاک آمریکا منتقل شد. از آن زمان وی در زندانی در ایالت ویرجینیا در حبس به سر برد. وی که در زندان جنسیت خود را به زن تغییر داد، پذیرفته بود که اطلاعات طبقه بندی شده ای در خصوص مرگ غیرنظامیان در عراق بخاطر حملات هوایی آمریکا، وضع زندانیان گوانتانامو و حتی 250 هزار نامه دیپلماتیک حساس را در اختیار ویکی لیکس قرار داده است.

چلسی منینگ در سال 2013 به 35 سال حبس محکوم شد؛ اما در آخرین روزهای ریاست جمهوری باراک اوباما مورد عفو وی قرار گرفت و آزاد شد.


انتهای پیام/

 

ممانعت از ورود افشاگر آمریکایی به کانادا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار