سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حسینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

شرط ورود داروهای تولید داخل به بازار مصرف چیست؟

رئیس گروه نظارت برمطالعات بالینی سازمان غذا و دارو مطالعات بالینی دارویی را با هدف سنجش سطح استاندارد برای توزیع در بازار دانست.

سیدعلیرضا حسینی رئیس گروه نظارت بر مطالعات بالینی سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: گروه نظارت بر مطالعات بالینی اداره غذا و دارو کار ارزیابی پروتکل‌ها و گزارش‌های مربوط به مطالعات بالینی داروهای وارد شده به بازار کشور را برعهده دارد که در این زمینه از میان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و کارشناسان وزارت بهداشت، کمیته مطالعات بالینی شکل گرفته است.

وی عنوان کرد: پروتکل مطالعه بالینی جهت صدور مجوز TTA باید به وسیله شرکت‌های دارویی انجام شده باشد و به کمک تیم اجرایی کارآزمایی بالینی با حفظ استانداردهای لازم و سطح کیفی مناسب انجام می‌شود.

حسینی عنوان کرد: در بررسی مطالعات بالینی مواردی مانند اهداف اولیه و ثانویه، جمعیت مورد مطالعه، معیار خروج از مطالعه، مداخلات و قطع مداخله بررسی می‌شود.

رئیس گروه نظارت بر مطالعات بالینی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: اگر دارویی روی انسان در طول مدت مطالعات بالینی عوارضی نشان دهد، این مشکل مانع از توزیع داروی مورد نظر در بازار داخلی می‌شود و مطالعات روی آن ادامه پیدا کرده تا به حدی از سطح استانداردهای لازم دست یابد.

انتهای پیام/

مطالعات بالینی به توزیع دارو در بازار کمک می‌کند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۵۴ ۰۶ بهمن ۱۳۹۶
باید فکری بر انها کرد و هرچه زودتر رسیدگی شود