قائم مقام ریاست اورژانس در حوزه مدیریت بحران گفت: طبق شواهد، مردم زلزله‌زده کرمانشاه از خدمات سلامت رضایت‌مندی کامل دارند.

رضایت مردم زلزله‌زده کرمانشاه از خدمات سلامت/ تامین نیازهای اولیه جای کار داردحمیدرضا خانکه‌ قائم مقام ریاست اورژانس در حوزه مدیریت بحران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عنوان کرد: طی بازدیدهای انجام شده در هفته‌های گذشته از مناطق زلزله زده شاهد این بودیم که خانواده‌هایی هنوز نیازهای اولیه نظیر حمام و توالت را ندارند و با توجه به اینکه تا 47 روز اول باید شرایط اولیه برای مردم مهیا باشد، هنوز برخی خانواده‌ها درگیر نیازهای اولیه هستند که باید متولیان این عرصه نظیر بنیاد مسکن تاسیس حمام، توالت و اسکان را مدنظر قرار دهند.

وی افزود: ‌هر اسکان 3 مرحله دارد که مرحله اول چادر، مرحله دوم اسکان موقت و مرحله سوم اسکان دائم است که مردم اکنون در کانکس‌ها اسکان دارند و باید هر چه زودتر روی نیاز‌های اولیه مردم فکر و برنامه ریزی شود.

خدمات بهداشت روان باید قوی‌تر عمل کند

قائم مقام ریاست اورژانس در حوزه مدیریت بحران اظهار کرد:‌ طی بازدید گذشته از منطقه به این نتیجه رسیدیم که عموم مردم از خدمات اورژانس، وزارت بهداشت و خدمات سلامت راضی هستند اما خدمات بهداشت روان باید قوی‌تر عمل کند.

وی بهداشت روان در بحران را گام اساسی در حیات بخشی‌ مردم آسیب دیده و همچنین پرسنل امداد و نجات عنوان کرد و افزود: نباید فراموش کنیم که پرسنل امداد نیازمند خدمات بهداشت روان هستند و مسئولان بهداشت و روان در سازمان بهزیستی و سایر عرصه‌ها باید برای این افراد برنامه ریزی داشته باشند.

خانکه افزود: مشاوره‌های تخصصی برای مردم و تامین نیازهای اولیه گام مهمی در مدیریت بحران است که امیدواریم این عرصه‌ها نیز همانند گام قوی و عملیاتی سلامت و اورژانس بتوانند در ارتقاء خدمات این دسته از هموطنانمان‌ گام بردارند.

قائم مقام ریاست اورژانس در حوزه مدیریت بحران در پایان آمادگی تخت‌های بیمارستانی و اورژانس کشور در حوادث و بلایا را نقطه امید بخش عنوان کرد و یادآور شد: با برنامه ریزی‌های انجام شده می‌توانیم شاهد استمرار رضایت‌مندی مردم در عرصه خدمات اورژانس و سلامت باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: زلزله ، اخبار پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار