رئیس اداره دهان و دندان وزارت بهداشت گفت: توسعه حوزه‌ای مکمل سلامت دهان درطرح تحول سلامت برکاهش بیماری‌ها موثر است.

توسعه فعالیت‌های مکمل سلامت دهان و دندان در طرح تحول سلامتمحمدحسین خوشنویسان‌ رئيس اداره دهان و دندان وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: اهداف کلی برای حوزه سلامت از طریق فعالیت بهداشت و پزشک خانواده محقق شده است که اخیرا حوزه مکمل دهان تحت عنوان طرح تحول سلامت دهان و دندان از اواخر سال 94 شروع شده و اکنون هم شاهد نتایج آن هستیم.

وی افزود: آنچه در سیاست‌های وزارت بهداشت و در حوزه سلامت دهان و دندان مهم است، موضوع  توجه به بیماری‌هایی است که قابل پیشگیری هستند و سهم بالایی از هزینه‌های درمان را به خود اختصاص می‌دهند.

خوشنویسان‌ بیان کرد: می‌دانیم که پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه شایع ترین مشکلات در حوزه بیماری‌های دهان و دندان هستند و در صورتی که تمهیدات لازم را داشته باشیم این بیماری‌ها قابل پیشگیری خواهند بود.

چشم انداز هشت ساله برای کاهش بیماری‌های دهان و دندان

رئیس اداره سلامت دهان وزارت بهداشت اظهار کرد: در امر پیشگیری باید بدانیم که از زمان رویش دندان نوزاد از 6 ماهگی‌ باید به این مهم توجه داشته باشیم و اگر بتوانیم با کمک مادران، متولیان سلامت و تیم مدارس در این عرصه گام برداریم‌ شاهد نسلی عاری از بیماری‌های شایع خواهیم بود.

وی افزود: خانواده، آموزش و پرورش و متولیان بهداشت و درمان محور‌های اصلی ارتقای سلامت دهان و دندان هستند و از آن جایی که با توسعه فرهنگ پیشگیری، بیماری‌های شایع حذف خواهند شد، امید داریم در سیاست گذاری‌های وزارت بهداشت به سمت جامعه‌ای عاری از بیماری‌های دهان گام برداریم‌.

خوشنویسان‌ گفت: اهداف برنامه‌های گذشته بر این بنا بوده که تا سال 1404 در اهداف بلند مدت شاهد کاهش آمار بیماری‌ها و حذف پوسیدگی‌های دهان و دندان باشیم که امیدواریم با مکمل سلامت دهان در طرح تحول در کنار مشارکت‌های بین بخشی به این اهداف دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار