سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرانه هر ایرانی در مسائل زیست محیطی 200 تومان است

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان اصفهان گفت: در بودجه 97 سرانه هر ایرانی برای بحث‌های زیست محیطی 293 تومان است در حالی که برای موارد درمانی بیش از 40 هزار تومان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، سید رحمان دانیالی عصر امروز در همایش صنعت بازیافت اظهار کرد: اصفهان اقدامات خوبی را در حوزه بازیافت آغاز کرده و قانون مدیریت پسماند یکی از بهترین قوانین کشور است که نخواستیم یا نتوانستیم آن را درست اجرا کنیم، اگر قانون مدیریت پسماند درست اجرا شود وضعیت پسماند بهتر از این خواهد شد.

وی با بیان این‌که از همه واحدهای بازیافتی حمایت می‌کند، بیان کرد: در دنیا به راحتی روی تفکیک زباله از مبدأ به خوبی کار می‌شود اما دوسوم اکوسیستم‌ها تحت تأثیر ضایعات مختلف هستند البته کارخانه‌های کمپوست در بسیاری از نقاط استان فعال هستند اما همین کود کمپوست که قرار بود در کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد به دلیل عدم رعایت موارد اولیه، اجازه استفاده آن داده نمی‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان با بیان این‌که در خصوص پسماندهای بیمارستانی با یک هیأت ژاپنی صحبت شده است، عنوان کرد: این پسماندهای بیمارستانی تنها کم خطر می‌شوند و حتی بی‌خطر هم نمی‌شوند، البته ژاپنی‌ها طی فرایندهایی از این پسماندهای بیمارستانی در سرامیک استفاده می‌کنند و این نشان می‌دهد راهکار بازیافت آن وجود دارد اما باید تلاش کنیم به آن دست یابیم.

وی با بیان این‌که 35 درصد محصولات کشاورزی به هدر می‌رود، مطرح کرد: 40 درصد این هدررفت در مرحله برداشت محصول است و 11 درصد از نان تولیدی نیز به هدر می‌رود، در بازیافت باید به این ظرافت‌ها توجه شود و این یعنی میلیاردها مترمکعب آب دورریز می‌شود، البته موضوع کوهرنگ 3 در حال پیگیری است تا بخشی از مشکل آب اصفهان حل شود اما این‌ها مقطعی است و باید فکر اساسی به حال آب شود.

دانیالی در پایان با بیان این‌که اگر هر ایرانی در هر وعده غذایی، 10 عدد برنج را هدر دهد حدود 80 تن برنج دورریز می‌شود، تصریح کرد: در بودجه 97 سرانه هر ایرانی برای بحث‌های زیست محیطی 293 تومان است در حالی که برای موارد درمانی بیش از 40 هزار تومان است و اگر به بحث‌های زیست محیطی بیشتر توجه کرده بودیم نیازی نبود تا این همه هزینه صرف درمان افراد جامعه شود.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: محیط زیست ، پسماند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.