وی با اشاره به اینکه برای تأمین سرانه دانش آموزی فقط 11 درصد پرداخت شده است، ادامه داد: این مسئله به این معناست که مسئولان مدرسه پول آب، برق و گاز را ندارند و نمیتوانند کارهای کوچک مدرسه را مدیریت کنند و در نتیجه فشار به اولیا می آید که این مسئله با قانون اساسی مغایرت دارد.
زاهدی با بیان اینکه تنها 11 درصد برای تغذیه رایگان و امور رفاهی مناطق محروم محقق شده است، گفت: معنای این مسئله این است که در مناطق روستایی معلوم نیست چه غذاهایی به دانش آموزان داده میشود که باید این مسئله مورد توجه قرار گیرد.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات با اشاره به اینکه عدالت آموزشی تنها 11 درصد تحقق پیدا کرده است، تصریح کرد: همچنین کمک به ایاب و ذهاب دانش آموزان روستایی در سال گذشته تنها 13 درصد تحقق یافته است.
وی متذکر شد: نزدیک به 9 هزار میلیارد تومان بدهی یا تعهد در سال جدید برای بحثهایی چون بازنشستگان، فرهنگیان و مهد کودکها داریم و باید به داد آموزش و پرورش برسیم.
زاهدی با بیان اینکه اعتبارات عمرانی وزارت علوم حدود هزار و 387 میلیارد تومان بوده که 74 درصد آن پرداخت شده است که نسبتا خوب است که همه آن هم به صورت اسناد خزانه بوده است.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات تصریح کرد: وزارت علوم نتوانسته از بانکها برای 4 هزار میلیارد تومان تسهیلات تا امروز حتی یک ریال دریافت کند درحالی که این مسئله در بودجه در نظر گرفته شده بود و این مسئله برای سال آینده باید حل شود.
وی با تأکید بر اینکه باید به داد دانشگاه پیام نور برسیم و امسال تقاضای افزایش بودجه آن را تا 110 درصد دادهایم، گفت: دانشگاه فنی و حرفهای هم به صورت عملیاتی فعالیت میکند اما بودجه آن با سرانه کشور تطابق ندارد و باید به این مشکل توجه شود.
زاهدی در پایان درباره بودجه پژوهشی کشور اظهار کرد: تنها کمتر از 5دهم درصد بودجه پژوهشی کشور طی سالیان گذشته و در دولتهای مختلف تحقق پیدا کرده است که باید این مسئله در سال آینده مورد توجه قرار گیرد و ارتقا یابد.
انتهای پیام/