سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پویش «فست فود طبیعی، جایگزین شیرینی» در مدارس شیراز

برنامه بسیج ملی تغذیه با محور کنترل و پیشگیری از چاقی با تغذیه سالم در مدارس شیراز اجرا می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  زیبا کجوری کارشناس بهبود تغذیه مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز گفت: بر اساس مطالعات انجام شده، افرادی که در وعده‌های غذایی خود، بیشتر از میوه و سبزیجات استفاده می‌کنند، احتمال ثابت ماندن وزن یا کاهش وزن در آنها، بیشتر است.

وی افزود: قند‌های ساده مانند قند و شکر به سرعت جذب می‌شوند و با تولید انرژی زیاد، می‌توانند باعث اضافه وزن، چاقی و به دنبال آن افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های دیابت، پرفشاری خون و برخی از انواع سرطان‌ها شوند؛ در حالی که میوه و سبزیجات به دلیل انرژی پایین و کالری کم، نسبت به سایر مواد غذایی، باعث جلوگیری از اضافه وزن و چاقی می‌شوند.

کجوری با بیان اینکه سبزیجات و میوه‌ها جز فست فود‌های طبیعی است، اظهار داشت: از سبزیجات و میوه‌ها در خانه، مدرسه، محل کار و بیرون از منزل باید بیشتر استفاده کنیم، اگر روزانه، دست کم از یک واحد سبزی برگ سبز تیره مانند اسفناج، کاهو و یک واحد سبزی نارنجی مانند هویج و کدو تنبل استفاده کنیم، ویتامین فولات و ویتامین A. مورد نیاز بدن تامین شده است.

وی با اشاره به افزایش شیوع چاقی و اضافه وزن در کودکان و دانش آموزان، گفت: برگزاری پویش "فست فود طبیعی، جایگزین شیرینی" به مدت یک هفته در بین دانش آموزان، با هدف جایگزین کردن میوه و سبزیجات به جای قند‌های ساده در مدارس انجام می‌شود تا با تشکیل کمپین اصلاح الگوی تغذیه ای، افزایش مصرف سبزیجات و کاهش مصرف قند در سبد غذایی دانش آموزن، انجام شود.

کجوری با اعلام اجرای این پویش در مدارس شیراز، بیان کرد: از افراد شرکت کننده در پویش خواسته می‌شود، به مدت یک هفته مصرف قند، شکر، نبات، انواع شکلات و آبنبات، کیک، کلوچه، انواع دسر، نوشابه و آبمیوه‌های صنعتی را از رژیم غذایی حذف کرده و انواع سبزی‌ها مانند خیار، هویج، کاهو، گوجه فرنگی، ساقه‌های کرفس و انواع کلم را جایگزین آن کنند.

این برنامه، به همت کارشناس تغذیه مرکز خدمات جامع سلامت ارمغان برای مدارس زیر پوشش، در حال اجرا است.
انتهای پیام/ر

اجرای پویش «فست فود طبیعی، جایگزین شیرینی»

برچسب ها: تغذیه ، علوم پزشکی ، چاقی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.