سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر علمی جشنواره خوارزمی جوان مطرح کرد:

بودجه جشنواره خوارزمی را آموزش و پرورش تأمين می‌كند/ سیستم آموزش کشور تفکر را کنار می‌زند

قربانی گفت: تأمين هزينه جشنواره خوارزمي بر عهده آموزش و پرورش است و وزارت علوم هزينه‌ای پرداخت نمی‌كند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی قربانی رئیس اداره کل استعدادهای درخشان آموزش و پرورش و دبیر علمی جشنواره خوارزمی جوان در مراسم قدردانی از نفرات برتر نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی با اشاره به اینکه دانایی سرمایه کشور برای توسعه است؛ گفت: در زمان حاضر می توان تولید و مصرف اطلاعات را عامل سنجش و پیشرفت جامعه دانست.
قربانی با بيان اينكه اين جشنواره يک ريال بودجه وزارتی ندارد، گفت: صفر تا صد هزینه های این جشنواره از طریق آموزش و پرورش شهر تهران پرداخت می شود.

ارسال 1830 طرح دانش آموزی به جشنواره خوارزمی

قربانی در خصوص نحوه انتخاب دانش آموزان برتر خوارزمی با اشاره به اینکه 1830 طرح از دانش‌آموزان تهران به مسئولان پژوهش‌سراها رسیده بود،گفت: بالغ بر چهار هزار دانش‌آموز در جشنواره خوارزمی شرکت کردند که از بین طرح‌های اجرا شده 754 طرح به دبیرخانه استانی ارائه شد و این طرح ها در 5 جلسه توجیهی از میان طرح‌های برتر انتخاب شد.

رئيس اداره استعدادهای درخشان بيان كرد: در بررسی‌های گروهی داوران که با حضور طراحان انجام شد ١٥٤ طرح از طرح‌های ارسالی به استان تهران به مرحله كشوری راه پيدا كرد كه از میان این طرح ها 6 طرح در تهران رتبه اول كشوری را كسب كرد.

در ادامه این مراسم عباسعلی باقری مدیر کل آموزش و پرورش استان تهران در مراسم قدردانی از نفرات برگزیده جشنواره خاطر نشان کرد: توانمندی انسان بر اساس تفکر است که باعث رشد و ترقی جامعه می‌شود.

مدیر کل آموزش پرورش تهران با اشاره به اینکه سوال کردن ذهن انسان را فعال می‌کند، خاطر نشان کرد: کسانی که اکنون در جشنواره برنده شده‌اند، کسانی هستند که از همان ابتدا به آسانی از پیدا کردن جواب سوالات مطرح شده در ذهنشان منصرف نشده‌اند، این روش با کنکور متفاوت است، امروز کنکور به معنی فکر نکردن است و سيستم آموزشی ما تفكر را كنار می‌زند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.