سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرضا یکی از 3 قطب تولید خوراک دام، طیور و آبزیان استان اصفهان

شهرضا با داشتن 11 کارخانه خوراک و مکمل‌های دامی یکی از 3 قطب تولید خوراک دام، طیور و آبزیان استان اصفهان است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر شبکه دامپزشکی شهرضا بابیان این مطلب به فعالیت کارخانه های خوراک دام این شهرستان، اشاره و خاطر نشان کرد : این کارخانه ها نقش عمده‌ای در اشتغال‌زایی و چرخه اقتصادی شهرستان ایفا می‌کند.

حمید مدیر‌‌زاده با اشاره به نظارت شبکه دامپزشکی شهرضا بر فراورده‌های خام دامی ، افزود: رعایت نکات فنی و اصول بهداشتی در حمل فراورده‌های خام دامی از جمله اهداف مورد نظر دامپزشکی است که تاثیر بسزایی در تأمین سلامت و حفظ امنیت غذایی شهروندان دارد به همین دلیل دامپزشکی بر چگونگی حمل فراورده‌های خام دامی نظارت دقیق دارد.

وی با بیان اینکه هر گونه حمل فراورده های خام دامی تنها توسط خودروهای سردخانه‌دار دارای پروانه بهداشتی مجاز است، گفت: در شبکه دامپزشکی شهرستان شهرضا واحدی با عنوان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی وظیفه نظارت بر تولید، توزیع و عرضه انواع فراورده‌های خام دامی و مراکز مرتبط با آنها را بر عهده دارد.

مدیر شبکه دامپزشکی شهرضا بیان کرد: این نظارت شامل کشتارگاه‌های دام و طیور، کارخانجات بسته‌بندی و سردخانه‌ها نگهداری فراورده‌های خام دامی و مراکز عرضه گوشت قرمز، مرغ، ماهی، تخم‌مرغ، رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها است.

مدیر‌زاده بیان کرد: این واحد در مجموع سالانه بیش از 5 هزار بازدید از تمام مراکز عنوان شده دارد که در صورت مواجه با تخلف به ضبط و توقیف محموله‌های غیربهداشتی و معرفی متخلفان به مراجع قضایی گام مهمی در راستای سلامت و امنیت غذایی جامعه برمی‌دارد.

وی با تأکید بر لزوم اخذ مجوز حمل بهداشتی برای متصدیان این حرفه، تصریح کرد: حمل فراورده‌های خام دامی بدون مجوز تخلف است و با عاملان آن برخورد قانونی لازم انجام می‌شود.

مدیر شبکه دامپزشکی شهرضا با اشاره به کنترل ورود هرگونه فراورده‌های خام دامی به شهرستان، افزود: توزیع‌کنندگان فرآورده‌های خام دامی باید روزانه انواع فراورده‌های تازه و منجمد مانند گوشت قرمز، مرغ و ماهی را قبل از توزیع در سطح شهرستان برای بازدید، ارائه مجوز بهداشتی محموله و برداشتن مهروموم به رؤیت بازرسان شبکه دامپزشکی در محل شبکه برسانند.

وی با بیان اینکه این بازرسی‌ها به صورت زنجیره‌ای از مزرعه تا سفره ادامه دارد، افزود: بازرسی از کارخانه های تولید خوراک دام، طیور و آبزیان، مکمل‌ها و کارخانه های دارویی تحت نظارت مستقیم شبکه دامپزشکی است.

مدیر‌زاده با تأکید بر اینکه بازرسی‌های دامپزشکی برای حفظ سلامت و افزایش امنیت غذایی در طول سال به طور مستمر انجام می‌شود، گفت: مرحله بازرسی و نظارت بر تولید در مزرعه، بازرسی و نظارت بر فراوری و استحصال موادغذایی در کشتارگاه‌ها و شرکت‌های بسته‌بندی، نظارت بر توزیع فراورده‌های خام دامی، نظارت بر مراکز عرضه موادغذایی و رستوران‌ها همگی به صورت یکپارچه و متوالی تحت نظارت شبکه دامپزشکی است.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: دامپزشکی ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.