سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خراسان رضوی یکی از پاکترین استان‌های کشوردر زمینه بیماری های پرندگان

ریس سازمان دامپزشکی کشور گفت: خراسان رضوی یکی از پاکترین استان‌های کشوردر زمینه بیماری های آنفولانزای فوق حاد پرندگان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علیرضا رفیعی پور از استان خراسان رضوی به عنوان استانی حساس و پیشرفته در صنعت مرغداری یاد کرد و افزود: هیچگونه گزارشی از تشخیص و شناسایی این بیماری در خراسان رضوی تا به حال گزارش نشده است و این استان یکی از پاکترین استان‌های کشور در زمینه این بیماری است.
 
وی گفت : بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان از سال ۹۵ در کشور گسترده شده و در سال ۹۶ هم ادامه یافته است به طوری که ۱۷ میلیون مرغ آلوده بعد از تشخیص قطعی بیماری در ۱۵ استان کشور معدوم شده اند.

ریس سازمان دامپزشکی کشور افزود: در کشور بیش از ۲۴ هزار واحد مرغداری مشغول فعالیت هستند که بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در ۱۵ استان کشور شناسایی و ۳۵۰ کانون مبتلا به این بیماری تشخیص و نسبت به معدوم سازی مرغ‌های آن اقدام شده است.

علیرضا رفیعی پور گفت: تا به حال ۳۰ میلیارد تومان از اسناد خزانه اسلامی به این امر تخصیص داده شده و به مرغداری‌هایی که پرونده‌های آن‌ها تکمیل شده پرداخت شده است.

وی از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان توسط سازمان برنامه و بودجه خبر داد و افزود: صندوق بیمه کشاورزی هم بیش از ۳۰ میلیارد تومان به خسارت دیدگان این حوزه پرداخت کرده است.

انتهای پیام//ز. ج
 


از ابتدای سال ۱۷ میلیون مرغ آلوده در کشور امحا شده اند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.