رییس گروه بیماریهای واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: از ابتدای امسال در استان خراسان رضوی از ابتلا انسان به آنفولانزای فوق حاد پرندگان گزارش نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ دکتر زهرا نهبندانی گفت: هر فرد با شروع ناگهانی تب بيشتر از ۳۸ درجه سانتی گراد و سرفه يا گلودرد به همراه چند علامت از جمله خستگی، لرز، ضعف، درد عضلانی، قرمزی مخاطات، تماس با افراد میتلا به آنفلوانزا در صورتيكه تشخيص ديگری مطرح نباشد، مشكوک به آنفلوانزا می باشد.

وی افزود: سالانه بیش از سه میلیون نفر به علت عفونت های حاد تنفسی بخصوص سیستم تنفسی تحتانی در جهان فوت می کنند که حدود دو میلیون مورد آن در کودکان زیر ۵ سال است.

دکتر نهبندانی با اشاره به اینکه آنفلوانزا با گرفتاری سالانه ۵ تا ۱۵درصد جمعیت در عفونت سالانه و بقیه ویروس ها به ندرت بیش از ۲ درصد جامعه را گرفتار می کنند، گفت: برای پیشگیری از ابتلا به ویروس آنفولانزا بهتر است در طول شبانه روز چندین بار دستها با آب و صابون به ویژه قبل و بعد از خوردن غذا شسته شود در فصل شیوع بیماری در مکان های پرجمعیت با ماسک یا دستمال جلوی بینی و دهان خود را بپوشانیم هم چنین این کار هنگام سرفه و عطسه هم باید رعایت شود.

رئیس گروه بیماریهای واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: با افراد بیمار روبوسی نشود، دستها را به چشم و دهان نزنیم و دستمال کاغذی های استفاده شده درون سطل آشغال انداخته شود و زمانی که آنفولانزا شایع می شود باید از خوردن گوشت تازه خودداری و از گوشت فریز شده استفاده کرد و تخم مرغ بصورت کامل آپز و زرده پخته شود.

انتهای پیام// م.م

خراسان رضوی عاری از هرگونه بیماری آنفولانزای پرندگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.