در مراسمی از پژوهشگران و اساتید برتر و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تقدیر و تجلیل شد.

تجلیل از پژوهشگران برتر حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ دکتر دارابی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این مراسم که در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، گفت:دانشگاه علوم پزشکی مشهد دارای هشتصد و ۶۰ عضو هیات علمی است که ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی است که همه آن‌ها محقق و پژوهشگر هستند که با تشویق و دلگرمی بیشتر در تولید و رشد علم هر چه بیشتر فعالیت کنند.

وی تصریح کرد:باید برای پژوهش و تولید علم بستر سازی انجام شود که این پژوهش‌ها چه در دانشگاه و چه بیرون از دانشگاه قابلیت بهره وری را داشته باشد که با قابلیتی که در هیات‌های علمی دانشگاه‌ها وجود دارد می‌توانیم به آن دست یابیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه الان کشور‌های پیشرفته به سمت دانشگاه‌های نسل سوم حرکت کرده اند افزود: در این دانشگاه‌ها اولویت بر پژوهش و تقویت شرکت‌های دانش بنیان و مهارت آموزی استفاده از دانشگاه برای صنعت است که ما نیز باید در مسیر دانشگاه‌های نسل سوم حرکت کنیم.

دارابی گفت: ابتدا حوزه پژوهش باید نیاز‌ها و اولویت‌ها را مشخص کند و جریان پژوهش باید بصورت هدفمند انجام شود و باید به جوانان در این زمینه اعتماد کنیم.

تفقدی، معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود:دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تولید و رشد دانش جایگاه سوم را در بین دانشگاه‌های کشور دارد که نشان از رشد پژوهش و تولید علم در این دانشگاه است.

وی تصریح کرد: در این جشنواره که یکصد و ۲۳ مقاله و پژوهش برتر در موضوعات پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری، مامایی، پیراپزشکی، طب سنتی و علوم آزمایشگاهی که ارایه شده بود مورد تقدیر قرار گرفت.

انتهای پیام// ف. غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.