خراسان رضوی رتبه دوم را در کشفیات لوازم آرایشی و بهداشتی دارد و ۸۰ درصد لوازم آرایشی و بهداشتی موجود در بازار قاچاق است .

رتبه دوم خراسان رضوی در کشفیات لوازم آرایشی و بهداشتیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  محمد ابراهیم افشاری دبیر کمیسیون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی با بیان اینکه ۹۰ درصد لوازم آرایشی و بهداشتی در بازار تقلبی، غیراستاندارد و تاریخ مصرف گذشته است.افزود: این گروه از کالا‌ها به عنوان کالا‌های سلامت محور دارای اولویت است.

وی گفت: مبارزه با لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق همچنان ادامه دارد و به کمک اتحادیه و دانشگاه علوم پزشکی در قالب گشت مشترک در حال جمع‌آوری لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق هستیم.

دبیر کمیسیون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی افزود: بر اساس تحقیقاتی که در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و در یکی از دانشگاه‌ها با حمایت ستاد انجام شده بود، رقم قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی در سال ۹۵ به میزان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار در کشور بود، در مورد استان نمی‌توانیم آمار دقیق بدهیم، اما همیشه ۶ تا ۷ درصد سهم خراسان رضوی در کل کشور است.

افشاری گفت: مردم نباید به دلیل قیمت ارزان لوازم آرایشی توجه کنند چرا که بدترین مواد در این لوازم آرایشی به کار رفته و تاثیرات عجیبی از نظر شیمیایی برای بدن دارد که منشا ابتلا به انواع بیماری‌هاست.

وی افزود: ما امروز در ابتلا به سرطان در دنیا رتبه چهارم را داریم در صورتی که در سال‌های قبل در رتبه شانزدهم و چهاردهم بودیم که یکی از دلایل آن استفاده لوازم قاچاق به ویژه لوازم آرایشی و بهداشتی است.

دبیر کمیسیون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: بنابراین با توجه به این برآوردی که شده است و حجم بالای لوازم قاچاق در موجود بازار یک وظیفه مضاعفی را بر دوش ما است، که امیدواریم با آن برخورد کنیم و آن‌ها را جمع‌آوری کنیم.

 
انتهای پیام//ف.ج
 
 
 

80 درصد لوازم آرایشی و بهداشتی بازار قاچاق است

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.