سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرشماری از پرندگان؛

آغاز سرشماری از پرندگان آبزی و کنار آبزی در لرستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت:به منظوربرنامه ریزی جهت حفاظت ازپرندگان آبزی وکنارآبزی،طرح سرشماری ازاین پرندگان همزمان با سراسرکشور دراین استان آغازشده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مهرداد فتحی بیرانوند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان افزود: این سرشماری در تالاب‌های یازده گانه پلدختر، تالاب بیشه دالان بروجرد، تنور دورود، سد ایوشان، خان آباد، مروک، هاله و رودخانه‌های سیمره و کشکان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی توسط کارشناسان و متخصصین پرنده شناسی و با استفاده از دوربین چشمی و تلسکوب انجام می‌شود ادامه داد: لرستان یکی از کریدور‌های پرواز پرندگان است که هرساله هزاران قطعه از گونه‌های پرندگان مهاجر را پذیرا می‌شود.

فتحی بیرانوند اضافه کرد: بیشترین جمعیت پرندگان مشاهده شده در سرشماری زمستانه سال گذشته از خانواده اردک‌ها مانند اردک ارده ای، سرسبز، حنایی و خانواده سلیم شامل کشیم ها، آبچلیک و چنگر بودند.

به گفته وی این استان یکی از معدود استان‌های کشور است که به دلیل اختلاف ارتفاع، تنوع اقلیمی دارای تنوع زیستی قابل توجهی است و علاوه بر این با توجه به قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب و بهره مندی از تالاب‌های طبیعی و سد‌های احداثی سال‌های اخیر دارای ظرفیت حضور پرندگان مهاجر است.

انتهای پیام/م

سرشماری از پرندگان آبزی و کنار آبزی در لرستان آغاز شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.