رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد گفت: در اجرای این طرح کارسرشماری پستانداران در منطقه صید و شکار ممنوع گرین بروجرد انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مصطفی مصطفی وند افزود: در این طرح تعداد گونه های جانوری با آمارهای قبلی مورد بررسی و تطبیق قرار گرفته و از نظر زادآوری، چرخه غذایی، شکار و گونه های رو به انقراض، گونه های نیازمند به حفاظت بیشتر برنامه ریزی های لازم انجام می شود.
وی اضافه کرد: به دلیل محدودیت در تجهیزات سرشماری، آمارهای کسب شده از حیات وحش تقریبی بوده که تامین این وسایل نیازمند مساعدت مسئولان ارشد لرستان است.
رئیس اداره حفاظت از محیط زیست بروجرد بیان کرد: براساس مشاهدات نیروهای یگان حفاظت این نهاد کل و بز، شغال، روباه، گراز، گرگ، خرگوش، ول صحرایی در منطقه صید و شکار ممنوع گرین وجود داشته و آثار به جا مانده از برخی پستانداران مانند رد پا، مو، نوع سرگین، احتمالاتی مبنی بر وجود یان گونه جانوری را در منطقه بیشتر کرده است.
مصطفی وند اظهار کرد: با آغاز فصل زمستان و ورود پرندگان مهاجر به منطقه تالاب بیشه دالان نیز کار سرشماری پرندگان همانند سال های گذشته انجام می شود .
وی بر لزوم اهمیت آموزش و فرهنگ ساری در حوزه های مختلف زیست محیطی و به ویژه حفاظت از تنوع زیستی و جلوگیری از شکار و صید غیر مجاز تاکید کرده و یادآور شد: در اثر بارش های روزهای گذشته بخشی از تالاب بیشه دالان بروجرد زیر آب رفته که نوید احیا و افزایش زیستگاه های جانوری و افزایش ورود پرندگان مهاجر را می دهد که ماندگاری این مهم، نیازمند همکاری مردم در تامین امنیت زیستگاه ها است.
انتهای پیام /ا
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.