سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست جدید فرمانداری ابرکوه؛

کشاورزی ابرکوه نیازمند پوست‌اندازی و تحول است

سرپرست جدید فرمانداری ابرکوه، کشاورزی این شهرستان را به عنوان یکی از پتانسیل‌ها و فرصت‌های توسعه شهرستان نیازمند پوست‌اندازی و تحول دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمد کاظمی‌نسب سرپرست جدید فرمانداری ابرکوه در اولین دیدار خود با مدیران دستگاه‌های اجرایی و مردم این شهرستان به برنامه‌های ویژه دولت برای عمران و آبادانی کشور اشاره کرد و گفت: دومین بودجه پسابرجامی در کشور تدوین شده و در حال اجراست که نویدها و تخصیص‌های خوبی برای ادارات در بر دارد چرا که برجام فرصتی به وجود آورده تا کشور را با شتابی بیشتر به سوی آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب پیش ببریم. 

وي اظهار کرد: لوایح و طرح‌های مناسبی برای توسعه شهرها و روستاهای کشور از جمله تجمیع عوارض در بخش تمرکز در توزیع مالیات بر ارزش‌افزوده تصویب شده که عواید خوبی برای شهرها و روستاهای محروم دارد. 

كاظمي‌نسب ادامه داد: وام‌های اشتغال پایدار روستایی، اشتغال فراگیر و تفاهم‌نامه‌هایی که با بانک‌های پارسیان و سینا منعقد شده از جمله بسته‌های تسهیلاتی است که برای رونق و شتاب بخشی به اقتصادی کشور از سوی دولت تهیه، تصویب و ارائه شده است و موجب ایجاد یک رنسانس روستایی در طراز جمهوری اسلامی ایران خواهد شد. 

سرپرست جدید فرمانداری ابرکوه تأکید کرد: اعتراضات و اغتشاشات اخیر در کشور نشان می‌دهد که شاید ما مدیران در پاسخگویی به ندای درونی ارباب‌رجوع کوتاهی کرده و آن ‌چنان ‌که شایسته است به مطالبات آنان که حداقل وظیفه ما بوده است، رسیدگی نکردیم لذا با توجه به این که ادارات حلقه اتصال بین مردم و حکومت هستند، مدیران دستگاه‌های اجرایی در پاسخگوی به نیازهای مردم باید تمام توان خود را بکار گیرند. 

وی از کشاورزی ابرکوه به عنوان یکی از پتانسیل‌ها و فرصت‌های توسعه شهرستان یاد کرد و افزود: کشاورزی ابرکوه که حرفه دیرینه و هزاران ساله مردم است باید در حوزه زراعی، باغی و دامی از تجارب بزرگ دنیا استفاده کرده و پوست‌اندازی کند.

به گفته وی، کشت گیاهان کم آبخواه، پرورش دام‌های نوین و جدید از جمله مهم‌ترین تغییراتی است که باید در بخش کشاورزی صورت گیرد. 

کاظمی‌نسب از مشاغل خانگی و صنایع خرد در روستاها به عنوان عامل حفظ جمعیت بقای روستاها یاد کرد و یادآور شد: ابرکوه علاوه بر ظرفیت بالای تاریخی بودن، سرمایه‌های عظیم اجتماعی و اداری نیز دارد که بعضاً در شهرهای یزد، شیراز، اصفهان و تهران مشغول به خدمت هستند و در همین راستا تلاش داریم تا مجمعی جهت مشورت، استفاده از ایده‌ها و نظرات آنان تشکیل داده و شهرستان را به کمال رسانده و با پدیده محرومیت مبارزه کنیم. 

محمد محامدی سرپرست سابق فرمانداری ابرکوه نيز در اين مراسم مهم‌ترین مشكلات و كمبودهاي شهرستان را بهداشت و درمان، کشاورزی و صنعت دانست . 

وي با تأکید بر این که ابرکوه واقعاً محروم است، اظهار کرد: در بخش بهداشت و درمان اولین مطالبه مردم شهرستان کمبود پزشک است که با پیگیری‌های مکرر و برگزاری جلسات متعدد با ریاست دانشگاه علوم و پزشکی یزد، با اعزام 7 پزشک متخصص در رشته‌های مورد نیاز مردم به این شهرستان موافقت شد. 

وی در اين رابطه افزود: بخش درمان این شهرستان حتی در بخش خصوصی هم با مشکلات زیادی مواجه است به طوری که مردم برای مراجعه به پزشک عمومی هم باید حدود 4 تا 5 ساعت در انتظار بنشینند که این وضعیت در روزهای تعطیل و اواخر هفته بسیار بحرانی‌تر می‌شود. 

محامدي به اقدامات انجام شده پیرامون انتقال گاز به دانشکده پیراپزشکی اشاره کرد و گفت: ساختمان مرکز بهداشت ابرکوه، بسیار قدیمی بوده و دارای استاندار و ایمنی مناسب نیست و هر لحظه این امکان وجود دارد که کوچک‌ترین زمین‌لرزه فرو بریزد لذا هر چه زودتر باید این مرکز منتقل شده تا ساختمان جدید افتتاح شود. 

وی در ادامه به تخصیص اعتبار یک میلیارد تومانی در بخش مرمت و تعمیر قنوات و همچنین اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون تومانی در بخش نوسازی مدارس خبر داد.

انتهای پیام/ص

 سرپرست جدید فرمانداری ابرکوه خواستار تحول در کشاورزی این شهرستان شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.