معاون سلامت اداره دامپزشکی استان یزد ازمعدوم سازی 30 هزار قطعه مرغ آلوده به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان دریزد خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  متوسل الحسینی معاون سلامت اداره دامپزشکی استان یزد گفت: یکی از واحدهای مرغداری مرغ تخمگذار در روستاهای اطراف یزد به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان آلوده شده است.

متوسل الحسینی افزود: با اطلاع از این موضوع اکیپ‌های عملیاتی به منطقه وارد شدند و نسبت به معدوم‌سازی کانون آلودگی اقدام شده و امروز نیز اقدام برای پاکسازی و معدوم‌سازی کل کانون از هر نوع آلودگی ادامه دارد.

وی گفت: اکنون آلودگی در واحد صنعتی است و کاری به مرغ‌های اطراف نداریم و تنها معدوم سازی در خود واحد صنعتی انجام می‌شود.

معاون سلامت اداره دامپزشکی استان یزد گفت:30 هزار قطعه مرغ تخمگذار در روستاهای اطراف یزد به دلیل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تلف شدند.

وی گفت: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بیماری مشترک بین انسان ودام هست و این بیماری مسری است واز آنجایی که این ویروس درمان ندارد، پیشگیری بسیار اهمیت دارد.

متوسل الحسینی افزود:ستاد مبارزه با ویروس آنفلوآنزای مرغی درقالب 6اکیپ  2اکیپ نمونه گیری ،3اکیپ معدوم سازی ویک اکیپ نظارت  درمنطقه  حضور دارند و به بررسی و پاکسازی ومعدوم سازی می پردازند.

وی یادآورشد:اگر کسی از دوره گردها پرنده ای خریداری نموده است برای بررسی صحت و سلامتی طیور خود به شبکه دامپزشکی مراجعه نمایند.

این واحدهای مرغداری  در روستاهای سید میرزا دراطراف یزد به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان آلوده شده است.

انتهای پیام/ ی

مهار کانون آنفولانزای فوق حاد پرندگان در یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.