سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اشتغال ٣٠درصد کردستانی‌ها در بخش کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: هم اکنون بیش از ٣٠ درصد اشتغال استان مربوط به بخش کشاورزی است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛خالد جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در کارگروه کشاورزی، آب و منابع طبیعی استان کردستان گفت: تا قبل از اجرای برنامه سوم توسعه در استان‌های مختلف کشور شورای کشاورزی داشتیم و اهمیت ویژه‌ای برای آن قائل بودند اما پس از برنامه سوم توسعه این مهم در شورای برنامه‌ریزی استان‌ها ادغام شد و متاسفانه طَی سنوات پس از برنامه سوم نیز شاهد فعال‌شدن این شورا نبودیم.

وی افزود: محور توسعه کردستان کشاورزی است و نیازمند فعال شدن شورای کشاورزی استان هستیم لذا در این راستا با استاندار کردستان هم صحبت خواهیم کرد.

وی افزود: هم اکنون بیش از ٣٠ درصد اشتغال استان مربوط به بخش کشاورزی است و بیش از ٢٦ درصد ارزش‌افزوده خالص سالانه استان مربوط به این بخش است و نمی‌توان نقش ویژه کشاورزی را در روند توسعه استان نادیده گرفت و نیازمند تقویت این بخش هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در قالب طرح استفاده از آب‌های مرزی امکان خوبی برای استان فراهم شده است و این مهم نشان از همدلی موجود در استان است و روند پیشرفت پروژه هم قابل قبول است.

جعفری افزود: سطح اراضی آبی به دلیل خشکسالی کاهش یافته است و امیدواریم این تخصیص‌ها بتواند در ارتقای شاخص زمین‌های آبی استان تاثیرگذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: از نظر تأمین اعتبار هیچ مشکلی نداریم و فرصت خوبی در اختیار استان در بحث آب‌های مرزی قرار گرفته است و امیدواریم بتوانیم تمامی ٤٦هزار هکتار طرح تدوین شده را محقق کنیم.

انتهای پیام/ د م

بیش از ٢٦ درصد ارزش‌افزوده خالص سالانه استان مربوط بخش کشاورزی است

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.