مدیر آب و خاک و فنی مهندسی جهادکشاورزی کردستان گفت: تاکنون ٤ هزار و ٤١٣ هکتار شبکه اجرا شده و ١٠ هزار هکتار نیز در دست اجراست.

 

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛فرزاد حسنی مدیر آب و خاک و فنی مهندسی جهادکشاورزی کردستان گفت: این طرح در 11 استان کشور کلید خورده است و ٢٣٠ هزار هکتار را بهره‌مند خواهد کرد.

وی افزود: در قالب این طرح ملی ١٦هزار و ٨١٠ هکتار از اراضی پایاب سدهای استان از شبکه‌های نوین آبیاری و زهکشی بهره مند خواهند شد.

حسنی اعلام کرد: برای اجرای این طرح مهم و زیربنایی در کردستان بیش از سه هزار و ٣٠ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که تاکنون یک هزار و ٢٢٠ میلیارد ریال در استان هزینه شده است.

مدیر آب و خاک و فنی مهندسی جهاد کشاورزی کردستان از پیشرفت٥٤ درصدی این طرح در استان خبر داد و افزود: تاکنون ٤ هزار و ٤١٣ هکتار شبکه اجرا شده و ١٠ هزار هکتار نیز در دست اجراست.

حسنی اظهار داشت: هرچند که اجرای این طرح در کردستان یک سال و 6 ماه دیرتر از سایر استان‌های کشور محقق شده است اما خوشبختانه فاصله چندانی با استان‌های دیگر نداریم و توانسته‌ایم این عقب‌ماندگی را جبران کنیم.

وی افزود: تاکنون طی 13 ماه فعالیت بیش از هزار و ٢٢٠ میلیارد ریال هزینه شده است و مجموع قراردادها به دو هزار و ١٦٠ میلیارد رسیده است.

حسنی در پایان سخنان خود اظهار کرد: از یک میلیون و 240هزار هکتار از اراضی استان تنها ١١٩ هزار هکتار  آبی هستند و میانگین 10 درصدی اراضی آبی برای کردستانی که سرشار از منابع آبی است شایسته نبوده و امیدواریم با مساعدت وزارت نیرو و آب منطقه از سدهای موجود بیشترین بهره را داشته باشیم.

انتهای پیام/ د م

اختصاص ٣هزار میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد شبکه‌های آبیاری و زهکشی در کردستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.