سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت گنجاندن رشته جهانگردی و هتلداری در دروس دانشگاهی

رئیس اتحادیه هتل‌داران استان کردستان گفت: گنجاندن رشته جهانگردی و هتلداری در دروس دانشگاهی در راستای توسعه بخش گردشگری و در نهایت اشتغالزایی ضروری است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛مصطفی هدایت‌مظهری رئیس اتحادیه هتل‌داران استان کردستانگفت: استان کردستان تعداد 55 واحد گردشگری شامل، هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیر دارد که امیدواریم این تعداد در آینده افزایش یابد.

 وی با بیان اینکه آموزش هتلداری در جذب توریست نقش اساسی دارد، خاطرنشان کرد: در طول چهار سال قبل تاکنون به صورت آکادمیک آموزش در امور هتلداری و گردشگری در دانشگاه‌های استان آغاز شده است.

رئیس اتحادیه هتلداران استان کردستان با بیان اینکه، کردستان نسبت به سایر مناطق کشور و استان‌های همجوار از لحاظ ساخت هتل و گسترش مناطق گردشگری، توسعه یافته نیست.

هدایت‌مظهری بیان کرد: استان کردستان به دلیل هم مرزی با کشور عراق به عنوان پایلوت می‌توان از این بستر در حوزه گردشگری  ویژه استفاده کرد.

وی گنجاندن رشته جهانگردی و هتلداری در دروس دانشگاهی در راستای توسعه بخش گردشگری، جذب توریسم و در نهایت اشتغالزایی را ضروری عنوان کرد و گفت: این رشته اگر با عشق و علاقه همراه باشد در میان دیگر رشته های آکادمیک، متفاوت خواهد بود.

 هدایت‌مظهری با بیان اینکه استان کردستان پتانسیل بالقوه‌ای در بحث گردشگری دارد که باید بالفعل شود، افزود: با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی صحیح به توریست می‌توان از تمامی روستاهای استان جاذبه گردشگری ساخت چرا که همه آنها ظرفیت لازم را دارند.

هدایت‌مظهری عدم دلسوزی مدیران استان کردستان را مورد انتقاد قرار داد و افزود: کردستان با این همه پتانسیل و چشم‌اندازهای ویژه گردشگری تاکنون به آن جایگاهی که باید توریسم جذب کند، نرسیده است.

 وی در پایان با بیان اینکه بوم‌گردی نقش مهمی در رونق گردشگری در روستاهای استان ایفا می‌کند، اظهار داشت: بوم‌گردی در ارتقای فرهنگ و آشنایی گردشگران با  زبان، صنایع دستی، غذاهای محلی، هنر و طبیعت منطقه نقش بسزایی دارد.

انتهای پیام/ د م

استان کردستان پتانسیل بالقوه‌ای در بحث گردشگری دارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.