سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امسال دولت تسهیلات خوبی برای اشتغال‌زایی روستایی در نظر گرفته است

سرپرست فرمانداری شهرضا با اشاره به تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی، تأکید کرد: امسال دولت اعتبارات خوبی در بخش روستایی و عشایری اختصاص داده است و بین 100 تا 200 میلیون تومان براساس طرح با کارمزد 8 درصد تسهیلات پرداخت می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدحسین داراب امروز در جلسه شورای اداری شهرستان شهرضا با بیان اینکه یکی از مشکلات کشور و شهرستان کم‌رونقی بازار و به دنبال آن بیکاری است، اظهار کرد: امکانات موجود جامعه برای خدمات‌دهی اشتغال در شهرستان و روستاهای آن به کندی پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها در صادرات و واردات و مایحتاج زندگی مردم خلل وارد کرد و سبب شد اشتغال با کندی انجام شود، افزود: سیاست‌های دولت در جذب نیروی جوان در ادارات با کوچک‌سازی دولت سبب کاهش اشتغال شد.

سرپرست فرمانداری شهرضا با بیان اینکه افراد با تحصیلات دانشگاهی بیشتر به دنبال شغل اداری هستند، گفت: مجموعه این اتفاق‌ها بر رشد اقتصادی کشور اثر منفی گذاشته است.

وی با بیان اینکه وجود حتی یک بیکار در جامعه اسلامی پسندیده نیست، بیان داشت: دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر با ایجاد رشته‌های جدید به سمت کارآفرینی و نوآفرینی پیش می‌رود.

داراب با اشاره به اینکه برای کاهش نرخ بیکاری طرح کارورزی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در شهرضا اجرایی شد، ابراز داشت: دولت در راستای اشتغال‌زایی تسهیلات خوبی را پرداخت می‌کند.

سرپرست فرمانداری شهرضا با بیان اینکه تسهیلات اشتغال‌زایی به اقتصاد و توسعه روستا کمک می‌کند، گفت: در حوزه مشاغل خانگی در بخش‌های مختلف تسهیلات خوبی پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام دستگاه‌ها باید برای ایجاد اشتغال با جدیت وارد شوند و مراجعه‌کنندگان را راهنمایی و مشاوره دهند، اظهار کرد: باید اشتغال موجود را نیز حفظ کرد، دستگاه‌های خدمات‌رسان باید با شرکت‌ها و کارخانه‌ها مدارا کنند، نباید اجازه دهیم یک نفر بیکار شود.

داراب بیان داشت: در سال آینده تخصیص اعتبار به دستگاه‌ها براساس ارائه برنامه و طرح است هر دستگاهی که برنامه و طرح داشته باشد به آن اعتبار اختصاص پیدا می‌کند.

 

انتهای پیام/م

 

کم‌رونقی بازار در شهرضا بر اشتغال تأثیر منفی گذاشته است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.