سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش دوربین های ثبت تخلف و پایشی کنترل شهر همدان

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان گفت: دوربین های ثبت تخلف و نظارتی تصویری کنترل ترافیک شهر همدان به زودی تعداد به 50 دستگاه افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ کامران گردان ،رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان افزود: در حال حاضر 21 دوربین نظارت تصویری و پایشی در شهر به صورت خودکار تمامی وقایع منطقه را ثبت می‌کنند.

وی با بیان اینکه 17 دوربین پایشی دیگر خریداری شده و به زودی در نقاط مختلف شهر نصب خواهد شد، اضافه کرد: در ماه آینده  با نصب این دوربین‌ها در مجموع  38 دوربین نظارت تصویری خواهیم داشت.

گردان با اشاره به وجود دو دوربین ثبت تخلف در شهر اظهار کرد: همچنین 10 دوربین ثبت تخلف دیگر در نقاط مختلف شهر نصب خواهد شد این دوربین‌ها به صورت خودکار تخلفات و رفتارهای نامتعارف را ثبت می‌کنند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر نهادینه کردن فرهنگ ترافیک، یادآورشد: دوربین‌های ثبت تخلف قابلیت اعمال مقررات را دارند و در ظرف مدت 10 تا 15 دقیقه تخلف رانندگان از طریق به آنها پیامک اطلاع رسانی می‌شود و انتظار می‌رود با نهادینه کردن فرهنگ ترافیک ،نیروهای فیزیکی در شهر حذف شده و دوربین‌ها ترافیک را کنترل کنند.

 گردان در ادامه افزود: در مجموع 50 دوربین ثبت تخلف و پایشی ترافیک شهر را کنترل خواهند کرد و برای 27 دوربین جدید خریداری شده حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان از محل ماده 23 قانون راهنمایی رانندگی هزینه شده است.

 وی همچنین از آمادگی استودیو رادیو مرکز کنترل ترافیک شهرداری همدان خبر داد و توضیح داد: در صورت انعقاد تفاهم نامه با صدا و سیما این استودیو راه‌اندازی خواهد شد.

 رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر الکترونیکی کردن پرداخت کرایه تاکسی‌ها افزود: در صورتی که دستگاه‌های پرداخت الکترونیکی در تاکسی‌های همدان نصب شود مشکل پول خرد در این زمینه حل خواهد شد .

همچنین معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهردارهمدان نیز  با اشاره به اینکه در حال حاضر 21 دوربین نظارت تصویری و 2 دوربین ثبت تخلف ترافیک شهر را کنترل می‌کنند، گفت: از تعداد دوربین‌های نظارت تصویری 4 دستگاه، 4 تصویر 180 درجه‌ای را همزمان پوشش می‌دهد و 17 دوربین دیگر به صورت تک تصویری است.

موسی رسولی با بیان اینکه 10 دوربین ثبت تخلف و 17 دوربین پایشی به تعداد دوربین‌های شهر اضافه خواهد شد، گفت: در مجموع تعداد دوربین‌های شهر به 50 دستگاه خواهد رسید که این تعداد همزمان 100 نقطه از شهر را پوشش خواهند داد.

رسولی بیان داشت: ما با افزایش تعداد دوربین‌های ثبت تخلف به دنبال اعمال جریمه رانندگان نیستیم ،بلکه هدف ایجاد امنیت ترافیکی و آرامش شهروندان است.

انتهای پیام/غ

ایجاد امنیت ترافیکی و آرامش شهروندان با افزایش دوربین های ثبت تخلف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.