سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز سرشماری دام در کردستان از دوم دی ماه

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان از آغاز سرشماری دام در کردستان از دوم دی ماه سال جاری خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فرزاد معاونی سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: به منظور جمع آوری اطلاعات کامل از جمعیت دامی استان که شامل گاو شیری، گوسفند داشتی، پروار بندی های بره و گوساله و همچنین وضعیت جایگاه دام استان سرشماری جمعیت دامی در استان از دوم دی ماه سال جاری آغاز و تا ۳۰ دی ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این سرشماری توسط ۲۲۰ نفر از کارشناسان پهنه شاغل در مراکز جهادکشاورزی انجام خواهد شد.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در این سرشماری از همه واحدهای صنعتی، نیمه صنعتی و روستایی، پرورش دام به صورت 10 گردشی بازدید و اطلاعات آنها از دامداران اخذ خواهد شد.

وی عنوان کرد: از همه دامداران کردستانی تقاضا می شود با توجه به اینکه اطلاعات در ارائه خدمات مورد ملاک قرار می گیرد در ارائه اطلاعات دامی با کارشناسان آمارگیری همکاری لازم به عمل آورند.

معاونی خاطرنشان کرد: طی این ایام اکیپ های ناظر استانی که شامل نمایندگان معاونت بهبود تولیدات دامی، معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی، مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان از روستاهای مورد عمل به منظور راستی آزمایی بازدید خواهند کرد.

وی افزود: براساس سرشماری دوره‌های گذشته ۸۰ هزار دامدار در سطح یک هزار و 700 روستا فعالیت دارند و جمعیت دامی سرشماری های گذشته، ۲۳۵ هزار راس گاو و گوساله، یک میلیون و ۳۳۲ هزار گوسفند و بره و ۴۶۸ هزار راس بز و بزغاله در استان کردستان است.

انتهای پیام/ م ع



سرشماری دام در کردستان آغاز شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.